شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#استان تهران#کالاهای اساسی

حمل ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در استان تهران/ ادامه اجرای طرح ارتقای کیفیت گندم در سال ۱۴۰۱


حمل 500 هزار تن کالای اساسی در استان تهران/ ادامه اجرای طرح ارتقای کیفیت گندم در سال 1401

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت : طی شش ماهه سال جاری میزان حمل ریلی و جاده‌ای در کالاهای اساسی در استان تهران به بیش از نیم میلیون تن رسیده است.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم ؛ عباس ارشدی اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریور میزان حمل جاده‌ای کالاهای اساسی 455 هزار و 362 تن و میزان  حمل ریلی 50 هزار و 753 تن رسید. 

ارشدی با اشاره به آمار سال گذشته برای تأمین کالاهای اساسی استان افزود: میزان کل حمل ریلی و جاده‌ای در سال 99، حدود یک میلیون و 258 هزار تن بود که نسبت به سال 1398 رشدی حدود 300 هزار تنی داشت. 

وی در خصوص تأمین گندم استان نیز خاطر نشان کرد: برنامه تخصیص و حمل بیش از 268 هزار تن تاکنون برای گندم معمولی اجرا شده و تخصیص و حمل 288 هزار تن گندم بنادر نیز به اجرا در آمده است. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران به قرار داد ذخیره‌سازی گندم با بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: امسال با 7 مرکز با  ظرفیت 390 هزار تن و 16 کارخانه به ظرفیت 162 هزار تن قرارداد منعقد شده است. 

ارشدی در خصوص ارتقای کیفیت گندم ذخیره‌سازی در استان تهران نیز افزود: برای ارتقای کیفیت گندم‌های ذخیره‌‌سازی شد و در سیلو نیز در سال 1399 درجه بندی مراکز ذخیره‌سازی انجام شد و اجرای آن را در سال 1401 در برنامه داریم.

انتهای پیام/