شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#لژیونر

نذر لژیونر ملی پوش برای برد پرسپولیس مقابل الهلال

محمد حسین کنعانی‌زادگان: برای برد پرسپولیس مقابل الهلال نذر کرده ام

محمدحسین کنعانی‌زادگان

محمدحسین کنعانی‌زادگان در گفتگویی درباره تیم ملی ایران و بازی حساس پرسپولیس مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع تیم ملی می‌گوید نتایج دراگان اسکوچیچ فوق العاده بوده و انتقادها از او بی مورد است.

گفتگوی محمدحسین کنعانی‌زادگان را می خوانید:

از بازی با کره شروع کنیم. بالاخره نوار بردهای تیم ملی پاره شد.

محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت:

اول باید بگویم خداراشکر با دعای خیر مردم قدم ۳ بازی اول را بردیم. هدفمان از اول گرفتن امتیازات کامل این بازی‌ها بود و خیلی خوشحالم به خواسته خودمان رسیدیم. در بازی با کره هم به نظرم تیم برتر میدان بودیم و موقعیت‌های زیادی داشتیم که اگر کمی شانس با ما یار بود می‌توانستیم به برتری برسیم. ضمن اینکه نباید فراموش کرد کره یکی از بهترین تیم‌های آسیا است و تیم ضعیفی نیست. خیلی از بازیکنان این تیم در تیم‌های مطرح اروپایی بازی می‌کنند؛ با این حال نمایش تیم ملی خوب بود. به مردم ایران این پیروزی‌ها و نتایج خوب را تبریک می‌گویم. حق این تیم بیشتر از اینهاست. اگر از تیم ملی بیشتر حمایت شود شک نکنید نتایج بهتری خواهیم گرفت و در این روزهای سخت دل مردم را بیشتر شاد می‌کنیم.

در این مدت و به خصوص بعد از بازی با کره، انتقادات زیادی از اسکوچیچ مطرح شد. تو به عنوان یک بازیکن تیم ملی در این خصوص چه صحبتی داری؟

محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت:

من واقعا دلیل این انتقادات را درک نمی‌کنم. من می‌بینم اسکوچیچ با چه انگیزه و شوقی برای تیم ملی تلاش می‌کند. در اردوها هر وقت او را می‌بینیم در حال کار کردن است. از ۱۱ بازی ممکن توانسته ۱۰ بازی را ببرد. دیگر یک مربی باید چه کاری انجام دهد و چه نتایجی بگیرد تا از او انتقاد نشود. اسکوچیچ مربی بی حاشیه ای است و واقعا انتقادات از او منصفانه نیست. هرچند کلا پشت سر هر آدم موفقی حرف زیاد است و خیلی‌ها می‌خواهند او را خراب کنند. به نظرم دوستان باید از تیم ملی و سرمربی اش حمایت کنند تا بتوانیم بدون دغدغه راهی جام جهانی شویم. من به شخصه از کار کردن با اسکوچیچ لذت می‌برم و خیلی چیزها از او یاد گرفتم. امیدوارم همه دست به دست هم دهیم تا تیم ملی به هدفش که صعود به جام جهانی است برسد.

خط دفاع ما هم آمار خوبی دارد و در ۴ بازی تنها یک گل دریافت کردیم. نظرت در این خصوص چیست؟

محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت:

خب همه بچه‌ها در کارهای دفاعی خوب کار می‌کنند. دفاع تیمی‌باعث گل نخوردن می‌شود و خدا را شکر تیم ما سازمان دهی خوبی در زمین دارد. من و شجاع هم بارها در کنار هم بازی کردیم و حرکات هم را به خوبی می‌شناسیم و کاملا هماهنگیم. همین موضوع قطعا به تیم ملی هم کمک خواهد کرد. البته در بعضی مواقع اشتباه هم پیش می‌آید و این موضوع اجتناب ناپذیر است. مثلا در دیدار با کره روی یک صحنه غافلگیر شدیم و گل خوردیم.

اگر بخواهی با مردم روراست باشی به طور کلی جو تیم ملی چطور است؟

محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت:

بسیار جو خوبی در رختکن تیم ملی حاکم است و همه ما یک هدف مشترک را دنبال می‌کنیم. می‌خواهیم مردم ایران را خوشحال کنیم و این موضوع هدف همه ما است. باید با صعود به جام جهانی، محبت مردم ایران را جبران کنیم که همیشه حامی‌تیم ملی هستند. شک نکنید همه بچه‌ها با هم رفیق هستند و برای موفقیت ایران تلاش می‌کنند.

خب شایعاتی وجود دارد که در تیم ملی بین آن اتحادی که باید باشد نیست.

محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت:

من نمی‌فهمم این شایعات از کجا می‌آید و من اصلا چنین چیزی را ندیدم. تیم ملی کاملا یکدل و متحد است و با قدرت برای رسیدن به جام جهانی می‌جنگیم. من چیزی جز اتحاد، رفاقت و همدلی در تیم ملی ندیدم.

به نظرت اصلی ترین رقیب ایران در این رقابت‌ها کدام تیم است؟

محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت:

در این سطح از بازی‌ها تیم آسان و ضعیف وجود ندارد. همه تیم‌هایی که به این مرحله رسیده اند بهترین‌های قاره آسیا هستند و می‌خواهند به جام جهانی صعود کنند. البته ما هم ایران هستیم و ثابت کردیم بی دلیل به همراه ژاپن در سید یک مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قاره آسیا قرار نگرفتیم. ما بهترین هستیم و می‌خواهیم این بهترین بودن را ثابت کنیم. مطمئن باشید هر چه از بازی‌ها بگذرد تیم ایران بهتر و هماهنگ تر بازی خواهد کرد. قطعا ما یکی از شانس‌های اصلی صعود هستیم و امیدوارم هرچه زودتر صعودمان قطعی شود.

تو پیشرفت چشمگیری در این سال‌ها داشتی چقدر امیدواری بتوانی در جام جهانی هم بازی کنی؟

محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت:

رویای هر فوتبالیستی حضور و بازی کردن در جام جهانی است. من هم آرزو دارم بازی در جام جهانی را با پیراهن مقدس ایران تجربه کنم که قطعا فوق العاده خواهد بود.

تو در حال حاضر یکی از لژیونرهای فوتبال ما محسوب می‌شوی. اوضاع در تیم جدیدت چطور است؟

محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت:

خداراشکر شرایط خوبی در تیم جدیدم دارم و بازیکن فیکس الاهلی هستم. تیم ما تغییرات زیادی داشته و بسیار جوان شده است. درست است در جدول اوضاع خوبی نداریم ولی تازه ابتدای لیگ است. ضمن اینکه فاصله امتیازی با تیم‌های بالای جدول آنقدر کم است که با یک یا ۲ برد می‌شود به بالای جدول رسید. درست است تیم ما مثل الدحیل و السد ستاره ندارد ولی امیدوارم بتوانیم در پایان فصل رتبه خوبی کسب کنیم.

هنوز هم خیلی از هواداران پرسپولیس در مورد جدایی تو حرف می‌زنند.

محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت:

هواداران پرسپولیس که خیلی با معرفت هستند. هرچه دارم از آن‌هاست و خیلی دوستشان دارم. شاید باورتان نشود ولی هنوز هم خیلی وقت‌ها به خاطرات خوشم با هواداران پرسپولیس فکر می‌کنم و دلتنگشان هستم.

کری خوانی‌ات در تیم جدید هم تمام نشد و شماره ۵ را با اشاره به ۵ قهرمانی پرسپولیس انتخاب کردی. در این مورد توضیح بده.

محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت:

من حقیقتا یک مقدار آدم احساسی‌ هستم. واقعا دوری از تیمی‌که عاشقش هستم، سخت است. از همین حالا اما مثل یک هوادار ۶ آتشه پشت تیم هستم و برای پرسپولیس آرزوی موفقیت و سربلندی می‌کنم. خودم را عضوی از خانواده پرسپولیس می‌دانم که در غم‌ها و شادی‌ها کنارشان هستم. می‌دانم که امسال دوباره قهرمان می‌شوند و امیدوارم امسال دیگر در آسیا هم قهرمان شوند. کسب ۵ قهرمانی در لیگ برتر آن هم به صورت متوالی اتفاقی است که تاکنون در لیگ برتر اتفاق نیفتاده است. این نکته خیلی مهمی‌برای من و هواداران پرسپولیس بود. خدا را شکر که توانستیم دلشان را شاد کنیم و من هم به خاطر همین موضوع و شادی هواداران شماره ۵ الاهلی را برداشتم.

با شجاع در قطر ارتباط داری؟

محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت:

بله شجاع دوست و همبازی من در تیم ملی است. حتی خانه ای که در قطر من در آن زندگی می‌کنم نزدیک خانه شجاع است و خیلی وقت‌ها همدیگر را می‌بینیم. درست است که در یک تیم نیستیم ولی همسایه ایم و ارتباط بسیار خوبی هم با هم داریم.

چند روز قبل در یک مصاحبه تو و شجاع اعلام کردید چیزهای زیادی از سید جلال یاد گرفتید. کاپیتان پرسپولیس هم بعد از این صحبت‌ها اعلام کرد دلتنگ شما است. در این خصوص چه صحبتی داری؟

محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت:

آقا سید بزرگ و عزیز من است. هرچه از او بگویم کم است. اتفاقا همان روز به صورت تصویری با او تماس گرفتم و کلی صحبت کردیم. به او گفتم من هم دلتنگ شما و بقیه بچه‌ها هستم و همچنین برایش در بازی با الهلال آرزوی موفقیت کردم.

گفتی الهلال. این بازی را چطور می‌بینی؟

محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت:

خب الهلال تیم خوبی است و بازیکنان با کیفیتی دارد. ضمن اینکه میزبان هستند و شرایط حضور هوادارانشان را در ورزشگاه هم فراهم شده است. با این حال آنها از پرسپولیس به عنوان تیمی‌که در چند سال اخیر ۲ بار به فینال آسیا رسیده هراس دارند. با همه مشکلات و سختی‌ها شک ندارم بچه‌ها بهترین بازی را انجام خواهند داد و از ته دلم برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم. ضمن اینکه خودم به شخصه برای برد پرسپولیس مقابل الهلال، نذر کردم و آرزو می‌کنم بچه‌ها با یک نتیجه خوب الهلال را در زمین خودش شکست دهند.

حتما در جریان مشکلات سفر به عربستان برای کاروان پرسپولیس قرار گرفتی. در این مورد چه نظری داری؟

محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت:

واقعا بد است تیمی‌مثل پرسپولیس با این همه هوادار، دچار چنین مشکلاتی شود. نمی‌دانم مقصر این اتفاق چه کسی بود؛ ولی اصلا صورت خوشی نداشت. ضمن اینکه این موضوع برنامه‌های کادرفنی را کاملا به هم ریخت. خیلی‌ها فکر می‌کنند در پرسپولیس چه خبر است و این تیم چون هر سال قهرمان می‌شود یعنی همه چیز مرتب و به قول معروف گل و بلبل است. پرسپولیس جز خدا و هوادارانش، کسی را ندارد و پرسپولیس مظلوم ما فقط از دور قشنگ است؛ چون هیچکس از این تیم به عنوان تنها نماینده ایران حمایت نمی‌کند.

دوست نداشتی الان در ریاض و کنار تیم باشی؟

محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت:

چرا واقعا دلم می‌خواست. درست است که الان جسمم در قطر است ولی تمام فکرم، قلبم و حسم در ریاض و پیش بچه‌هاست. پرسپولیس خانه من است و شک نکنید خیلی زود به این تیم برمی‌گردم. واقعا پرسپولیس و هوادارانش را دوست دارم و مطمئنم خیلی زود دوباره پیراهن این تیم را برتن خواهم کرد. من با همه بچه‌های تیم رفیقم و با آنها ارتباط دارم. کلی انرژی مثبت از راه دور برایشان فرستادم و امیدوارم پرسپولیس بتواند دوباره فینالیست آسیا شود.

چند وقت قبل از به صورت تعلیقی محروم و جریمه نقدی شدی. این ماجرا به کجا رسید؟

محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت:

من اصلا نفهمیدم چرا محروم شدم و ماجرا چه بود. نکته جالب اینکه اصلا وکیل من هم درجریان نبود و به او اصلا اطلاع ندادند. بدون اینکه به ما بگویند من را محروم کردند ولی من هم از طریق وکیلم اعتراض کردم. ضمن اینکه در اردوی تیم ملی با رئیس فدراسیون فوتبال هم حرف زدم و خداراشکر مشکلی نیست و همه چیز حل شد.