به گزارش برنا؛ صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی، با بیان این‌که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی در ۲۴ ساعت آینده در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه در برخی نقاط استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی یادآور شد: روز دوشنبه در غالب مناطق کشور آسمان صاف و جو پایدار است.

ضیائیان با بیان اینکه از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه در مناطق شمالی، شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد، گفت: این شرایط در روز چهارشنبه با شدت بیشتر در سواحل دریای خزر ادامه خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: طی امشب و روز شنبه نوار شرقی کشور، شرق استان‌های کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان‌وبلوچستان و همچنین در جنوب غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد گاهی همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

او درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و بیشترین دمای تهران ۲۷ درجه و کمترین آن ۱۵ درجه خواهد بود.