شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#آمریکا#عراق

افزایش تحرکات داعش در نوار مرزی دیالی و صلاح الدین عراق


افزایش تحرکات داعش در نوار مرزی دیالی و صلاح الدین عراق

یکی از رهبران ائتلاف فتح عراق از نقش آمریکا در افزایش تحرکات داعش در مناطق واقع میان دیالی و صلاح الدین عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «عدی الخدران» از رهبران ائتلاف فتح عراق، آمریکا را عامل بی‌ثباتی عراق دانست.

وی افزود: نوار مرزی میان استان‌های دیالی و صلاح الدین همچنان یک تهدید امنیتی بزرگ محسوب می‌شود به ویژه با توجه به تحرکات داعش در روستاها و مناطق واقع در مرز صلاح الدین با دیالی.

الخدران تاکید کرد: حمایت آمریکا عامل فعال شدن داعشی‌ها در مناطق میان دیالی و صلاح الدین است.

وی افزود: آمریکا به دنبال بی‌ثباتی در برخی مناطق عراق است زیرا همزمان با نزدیک شدن خروج نظامیان آمریکایی از عراق، خواسته‌های واشنگتن را تامین می‌کند.

الخدران تاکید کرد: آمریکا به دنبال ثبات عراق نیست و به دنبال هر وسیله‌ای برای ضربه زدن به ملت عراق و ایجاد بحران است و شواهد زیادی در این باره وجود دارد.

یادآور می‌شود که مرز میان دیالی و صلاح الدین از مناطقی است که داعشی‌ها در آن فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می‌دهند.

عراق در دسامبر سال 2017، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین‌های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد. عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار فعالیت دارند.

پیش تر در اوایل مردادماه 1400 در جریان دفع حمله تروریست‌های داعش به مراکز ایست و بازرسی در «نفت خانه» (شمال شرق دیالی)، نزدیک مرزهای ایران و عراق به دست حشد شعبی، «قاسم الکریطی» یکی از فرماندهان حشد شعبی خبر داد، دوربین های حرارتی فیلم هایی ضبط کرده‌اند که نشان می دهد بالگردهای آمریکایی عناصر تروریستی داعش را در استان صلاح الدین و مرز دیالی پیاده کرده‌اند.

این در حالی است که بهانه آمریکا برای ادامه حضور در عراق مبارزه با داعش است.

الکریطی گفت: آمریکا هیچ جدیتی در مبارزه با داعش ندارد. آمریکا نه تنها با داعش مبارزه نمی‌کند بلکه از تروریست‌ها حمایت می‌کند؛ این واقعیت را دوربین‌های حرارتی در استان صلاح الدین ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/