شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

معامله ۹۵۹ میلیارد سهم طی ۱۳۱ روز معاملاتی

معامله ۹۵۹ میلیارد سهم در بورس طی ۱۳۱ روز معاملاتی

بیش از ۹۵۹ میلیارد انواع اوراق بهادار از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته، طی ۱۳۱ روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار معامله شده است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته تعداد ۹۵۹میلیارد و ۳۰۷میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۷۷۰۵هزار و ۸۳۲میلیارد ریال در بیش از ۱۰۶میلیون و ۲۷۸هزار و ۸۲۲دفعه طی ۱۳۱روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد ۹۳میلیارد و ۸۵۹میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۶۸۵هزار و ۱۷۰میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۱۳۱روز با ۸۹هزار و ۷۳۹واحد رشد، معادل ۶.۸۶ درصد رشد کرد و در پایان هفته گذشته به رقم یک میلیون و ۳۹۷هزار و ۴۴۶واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۴۷هزار و ۲۲واحد کاهش، معادل ۱۰.۶۹درصد افت کرد و رقم ۳۹۲هزار و ۷۷۹واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۶۸هزار و ۶۷۱واحد افزایش در این مدت به رقم یک میلیون و ۳۷هزار و ۷۷۱واحد و شاخص بازار دوم با ۱۶۸هزار و ۹۲واحد رشد به عدد ۲ میلیون و ۷۷۰هزار و ۸۴۰واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۷.۰۹درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۶.۴۶درصد افزایش همراه شدند.

منبع: تسنیم