شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایلام#مجتمع#سال قبل#بارش
گفت‌وگو|

معاون استاندار ایلام: احداث ۶ مجتمع آب‌رسانی و ۵ سد برای مقابله با کم‌آبی در دست اقدام است

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه بارش نزولات جوی در سال آبی کنونی نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش یافته است، گفت: احداث شش مجتمع آب‌رسانی و نیز کار ساخت ۵ سد در دست اقدام است.
احمد کرمی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به وضعیت تأمین آب در استان ایلام گفت: بارش نزولات جوی در سال آبی کنونی نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش یافته است.
 
وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۵ روزی است که در حال آب‌رسانی سیار به برخی روستاها هستیم، افزود: بقیه روستاها که از نظر تأمین منابع آبی مشکل خاصی ندارند از طریق شبکه آب‌رسانی، نیازشان مرتفع می‌شود. 
 
معاون استاندار ایلام با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، در فصول سرد سال بارش‌ها از حد نرمال  کمتر خواهد بود، گفت: از ۲۷ شهر استان حدود ۱۰ شهرستان  با تنش آبی مواجه هستند.
کرمی درباره اقدامات صورت گرفته برای تأمین آب شرب و کشاورزی مردم در شهرستان‌هایی که با تنش آبی روبرو هستند، گفت: برای افزایش آب‌رسانی، احداث ۵ سد از جمله سدهای میمه و چناره را در دست اقدام داریم تا تأمین آب بلندمدت در برخی شهرهای استان مرتفع شود. 
 
وی با اشاره به اینکه احداث شش مجتمع آب‌رسانی نیز در دست اقدام است، تأکید کرد: این مجتمع‌های آب‌رسانی پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارند که اگر به بهره‌برداری برسند در تأمین آب مناطق روستایی در درازمدت نیز تأثیر بسزایی خواهند داشت.
 
 
انتهای پیام/