شهر خبر
گفت‌و‌گو|

واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به اظهارات رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان

سخنگوی کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان تأکید کرد ایران در خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر است ازاین‌رو قوانین کیفری شدید در حوزه مواد مخدر «در راستای بازدارندگی»، در ایران وضع شده است.
محمود عباس‌زاده‌مشکینی در گفت‌و‌گو با میزان، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور جمهوری‌آذربایجان، گفت: از اظهارات منتسب به آقای الهام علی‌اف متاسفیم.

وی افزود: تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران بر علیه قاچاق مواد مخدر در دنیا بی نظیر است اگر غیر از این بود کل اروپا و قفقاز گرفتار تبعات مواد مخدر می‌شد.

سخنگوی کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با بیان اینکه ما هزاران شهید و مجروح در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیم کرده‌ایم، تصریح کرد: برخی اظهارات بر علیه حسن همجواری و همسایگی است. نباید بین دو ملت هم کیش و مسلمان شکاف ایجاد شود.

عباس‌زاده‌‌مشکینی با بیان اینکه متأسفانه بدخواهان دو ملت مسلمان دنبال شکاف بین دو کشور اسلامی و همسایه هستند،ا ظهارداشت: ایران در خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر است و قوانین کیفری شدید در حوزه مواد مخدر «در راستای بازدارندگی»، در ایران وضع شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اطلاعات غلطی به رئیس جمهور جمهوری آذربایجان داده‌اند.
 
هشدار دبیر شورای عالی امنیت به جمهوری آذربایجان
دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیر روز گذشته با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود نوشت: ‏بی‌توجهی به اصول و الزامات همسایگی و بیان اظهارات کذب و غیرسازنده، نشانه حسن‌نیت و تدبیر نیست. اتهام‌زنی به کشوری که جامعه جهانی آن را به عنوان قهرمان مبارزه با مواد مخدر می‌شناسد، اثری جز بی‌اعتبارسازی کلام گوینده ندارد. مراقب دام‌های پرهزینه شیاطین باشید.
 
 
انتهای پیام/