شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مدارس#کرونا#جدید#نتایج#کودکان

اختصاصی/ راز مهم کاهش گردش کرونا در مدارس

اختصاصی/ راز مهم کاهش گردش کرونا در مدارس

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد موارد ابتلا به کووید۱۹ در دانش‌آموزانی که در مدارس آنها استفاده از ماسک اجباری و الزامی است، به مراتب کمتر از کودکان فاقد ماسک است.

سرویس ترجمه بهداشت‌نیوز، تحقیقات جدید در منبع معتبری از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) نشان می‌دهد که استفاده از ماسک در مدارس می‌تواند کودکان را در کلاس‌های درس از ابتلا به کرونا محافظت کند. بر اساس مطالعه CDC ، میزان موارد ابتلا در کودکان در مناطقی که مدارس استفاده از ماسک در کلاس را اجباری نکردند، در مقایسه با مناطقی که استفاده از ماسک اجباری بود، افزایش یافته است. موارد بیماری کووید۱۹ کودکان در مناطق بدون نیاز به ماسک دو برابر بیشتر بوده است.
CDC میزان مورد ابتلای کودکان به کرونا را در ۵۲۰ شهرستان که قوانین استفاده از ماسک در همه مدارس آن اجرایی شده، مورد مطالعه قرار داده است. بر اساس یافته‌های این مطالعه، در مناطق فاقد دستور ماسک، به طور متوسط ​​حدود ۳۵ مورد جدید ابتلای کودکان در هر ۱۰۰ هزار کودک در یک بازه دو هفته‌ای وجود داشت. این آمار در مقایسه با ۱۶ مورد جدید ابتلا در هر ۱۰۰ هزار کودک در روز در شهرستان‌هایی که در مدرسه لزوم استفاده از ماسک وجود دارد، مقایسه می‌شود.
دکتر اریک سیوپنا، مدیر بهداشت جهانی در نیویورک در این خصوص می‌گوید: نوع دلتا یک عامل بالقوه در بروز این ابتلاهای جدید است. دلتا عفونت را در کودکان افزایش داده است. در دلتا، سطوح بالاتری از ویروس در ترشحات تنفسی وجود داشته و این تفاوت زیادی در کودکان در مقایسه با نوع آلفا دارد. در مدارسی که از مداخلات دیگر برای جلوگیری از ابتلا استفاده می کنند، آمار دانش‌اموزان بیمارشده کمتر است.
دکتر هنری برنشتاین، متخصص اطفال در مرکز پزشکی کودکان در نیوهاید پارک نیویورک می‌گوید: هیچ ابهامی وجود ندارد که شهرستان‌هایی که نیازی به ماسک ندارند، نسبت به مدارسی که الزام به استفاده از ماسک دارند، افزایش بیشتری در انتقال بیماری داشته‌اند. در مواردی که از ماسک و سایر مداخلات غیر دارویی استفاده می‌شود، میزان موارد روزانه بیماری کووید۱۹ در کودکان کمتر است؛ تدابیری مانند تهویه در مدرسه، همگروهی مناسب، فاصله‌گذاری اجتماعی، غربالگری افرادی که علامت‌دار هستند -و مهمتر از همه، تاکید بر اهمیت واکسیناسیون.
طبق مطالعه CDC ، الزامات پوشش ماسک در مدارس، همراه با سایر اقدامات پیشگیرانه از جمله واکسیناسیون COVID-19، برای کاهش انتقال بیماری در مدارس بسیار مهم است. هنگامی که از والدین دارای فرزند دانش‌آموز در مدارس بدون ماسک سوال می‌شود که برای محافظت از بچه‌ها می توان چکار کرد، توصیه می‌کنند: برای تغییر قوانین تلاش کنید. به منطقه ای بروید که در مدارس آن الزام به استفاده از ماسک وجود داشته باشد. درهر حال، برای فرزندان ماسک بزنید. ما باید از همه ابزارهایی که در اختیار داریم، برای حفظ سلامتی کودکان استفاده کنیم.
یکی از پزشکان ارشد و متخصص بیماری‌های عفونی در این زمینه تصریح کرد: من فکر می‌کنم که معلمان و دیگر کارکنان مدارس باید تشخیص دهند که کودکان می‌توانند به ویروس SARS-CoV-2 آلوده شوند. کودکان می‌توانند به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و در نهایت نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند. همچنین احتمال درگیری آنها با سندروم التهابی چند سیستم (MIS-C) وجود دارد بنابراین نمی‌توان در خصوص سلامتی آنها اهمال کرد.
استفاده از ماسک شاید دشواری‌هایی برای دانش‌اموزان به خصوص در سنین پایین به همراه داشته باشد،‌ اما توصیه و تاکید به آنها برای نگهداری این پوشش در صورت خود می تواند تا حد زیادی سلامتی آنها را در کنار حضور فیزیکی در مدرسه و کلاس درس، تضمین کند.

منبع: HealthLine/ سپتامبر ۲۰۲۱
مترجم:‌ لیلا فرجی