حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، درباره آخرین اخبار از توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، گفت: بیش از 250 هزار نفر از خانوارهای زن سرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و امسال اعتبارات خوبی در بودجه سال 1400 برای زنان سرپرست خانوار درنظر گرفته شده است.

او افزود: برای حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اعتبار 125 میلیارد تومانی به سازمان بهزیستی در بودجه 1400 اختصاص داده شده است و سازمان بهزیستی از این اعتبار برای پرداخت کمک هزینه خرید لوازم ضروری منزل، حرفه آموزی و کارآموزی، طرح های اشتغال زایی و ... استفاده می‌کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: اهداف بهزیستی در حمایت از زنان سرپرست خانوار به این دلیل است که یک تغییر نگرشی و خودباوری در این گروه‌ها ایجاد کند و تسهیل دسترسی آنان را به خدمات مالی و حرفه آموزی فراهم کند تا منجر به توانمند شدن خانواده‌های زن سرپرست شود.

مسعودی فرید تصریح کرد: درحال حاضر 4 هزار گروه خدمات مالی خرد و هزار و 500 همیار زن سرپرست خانوار در بهزیستی وجود دارد که به سازمان بهزیستی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار کمک می‌کنند.

انتهای پیام/۴