شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#قیمت طلا#بیت کوین
بازار جهانی در روزی که گذشت

آمریکا قیمت بیت کوین را 61 هزار دلاری کرد/ حیرانی قیمت طلا در بازار

کدخبر: 447523
اقتصادنیوز : در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی، بیت کوین رکورد ۶ ماهه خود را شکست اما قیمت طلا هفته را با روند نزولی به پایان رساند.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا در اوایل معاملات روز جمعه به شدت کاهش یافت و زیان های اولیه را افزایش داد ، این نوسان به دنبال گزارش بسیار خوش بینانه خرده فروشی آمریکا بود که  در اردوگاه سیاست های پولی آمریکا قرار دارد ، که می خواهند سیاست پولی ایالات متحده را زودتر از موعد کاهش دهند. قیمت آتی طلا در دسامبر(دی) آخرین بار 23.20 دلار کاهش یافت و به 1774.70 دلار رسید. نقره دسامبر آخرین بار با 0.272 دلار کاهش به 23.21 دلار در هر اونس رسید.

اطلاعات مهم آمریکا در روز جمعه گزارش ماهانه خرده فروشی ماه سپتامبر(شهریور) بود که 0.7 درصد افزایش یافته در حالی که پیش بینی اجماع 0.2 درصد کاهش نسبت به ماه اوت (مرداد) بوده است. گزارش ماه اوت(مرداد) نیز با افزایش 0.9 درصدی نسبت به رقم اولیه 0.7 درصد فراتر بود.

معاملات آتی طلا روز جمعه با فشار شدید از سوی بازده خزانه داری و شاخص های سهام آمریکا کاهش یافت ، اما قیمت ها همچنان شاهد افزایش ناچیزی در هفته بودند ، این قوی ترین پیشرفت در شش هفته گذشته بود.

فواد رزاق زاده ، تحلیلگر بازار در ThinkMarkets گفت: این فلز در محدوده موجود خود باقی مانده است زیرا سرمایه گذاران متحیر هستند که آیا بازده اوراق قرضه و دلار افزایش می یابد یا خیر. و فدرال رزرو برنامه خرید اوراق قرضه خود را در اواسط نوامبر(آذر) یا اواسط دسامبر(دی) اعلام کرده است. این اتفاق می تواند بر افت قیمت طلا اثر بگذارد. برخی این اتفاق را فرصتی برای خرید می دانند زیرا از دید آنان تورم در آمریکا ظهور می کند و طلا محافظ آن می تواند باشد.

 

 بیت کوین

قیمت بی سابقه در ۶ ماه گذشته

پس از گزارشی مبنی بر اینکه صندوق معاملات آتی بیت کوین (ETF) تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را دریافت می کند، بیت کوین برای اولین بار در حدود شش ماه از مرز 60 هزار دلار عبور کرد.

همچنین بر اساس گفته یون آه چوی، نایب رئیس بخش ارزیابی صلاحیت صندوق‌های قابل معامله برای فعالیت در بورس نزدک، این نهاد احتمالاً درخواست ثبت ETF بیت کوین شرکت والکری (Valkyrie) را برای فهرست‌شدن در نزدک پذیرفته است.

در حال حاضر بیت کوین به بیش از ۶۱ هزار دلار حرکت کرده است.

بیت کوین