شهر خبر

مشرق گزارش می‌دهد/

انحراف ۷۰۵ هزار میلیارد تومانی دولت روحانی در بودجه‌های هشت‌ساله +جدول

نوبخت روحانی نمایه

بر اساس گزارش‌های تفریغ بودجه، دولت روحانی در هشت سال عملکرد خود ۷۰۵ هزار میلیارد تومان انحراف مالی در اجرای بودجه‌های سالیانه داشته است.

سرویس اقتصاد مشرق- محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی اخیرا پس از انتشار گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ از عملکرد خود و همکارانش در سازمان برنامه تشکر کرده است.

انحراف ۷۰۵ هزار میلیارد تومانی دولت روحانی در بودجه‌های هشت‌ساله +جدول

این در حالی است که نگاهی به گزارش‌های تفریغ بودجه هشت سال اخیر مبین انحرافات گسترده دولت روحانی در اجرای بودجه‌های سالانه بوده است.

بر اساس گزارش‌های دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹، دولت روحانی مجموعا ۷۰۵ هزار میلیارد تومان در منابع و مصارف بودجه عمومی انحراف داشته است. ۲۵۱ هزار میلیارد تومان از رقم فوق در بخش منابع بودجه عمومی دولت و ۴۵۴ هزار میلیارد تومان هم در بخش مصارف بودجه عمومی دولت در هشت سال اخیر و دوره مدیریت حسن روحانی و محمدباقر نوبخت و سایر ارکان دولت‌های یازدهم و دوازدهم رخ داده است.

با این حجم عظیم تخطی از قوانین بودجه در هشت سال اخیر، مشخص نیست محمدباقر نوبخت به چه چیز افتخار می‌کند و از چه چیزی تقدیر کرده است؟ به عبارتی می‌توان گفت نوبخت و روحانی عملا تصویب بودجه را بی‌اعتبار کرده‌اند.

عملکرد نوبخت در سازمان برنامه در هشت سال اخیر آنقدر فاجعه‌آمیز بوده که حتی یک کارشناس و اقتصاددان اصلاح‌طلب یا رسانه‌های حامی دولت روحانی و جریان اصلاح‌طلب، حاضر به حمایت از عملکرد نوبخت نیستند.

انحراف ۷۰۵ هزار میلیارد تومانی دولت روحانی در بودجه‌های هشت‌ساله +جدول