شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#جدید
در پی حمله به مسجد شیعیان در افغانستان

آمریکا بیانیه جدید صادر کرد

کدخبر: 447510
اقتصاد نیوز : وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای حمله به مسجد فاطمیه شیعیان در قندهار افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای حمله به مسجد فاطمیه شیعیان در قندهار افغانستان را محکوم کرد.

الجزیره گزارش داد، این وزارتخانه در بیانیه خود نوشت: «ما حمله به مسجد شیعیان در افغانستان را محکوم می‌کنیم. همه افغانستانی‌ها حق زندگی و عبادت در صلح و آرامش را دارند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما در تماس با متحدان خود برای تعیین انتظارات و شروط برای طالبان یا هر دولت آینده در افغانستان هستیم. ما مصمم هستیم تا اطمینان پیدا کنیم که هیچ گروه تروریستی از خاک افغانستان برای حمله به ما یا دیگران استفاده نخواهد کرد.»

 قابل ذکر است که ظهر امروز (جمعه)  انفجاری در مسجد «فاطمیه» امام‌بارگاه، در ناحیه اول شهر قندهار در جریان نماز جمعه به وقوع پیوست.

تازه‌ترین آمار تلفات انفجار امروز قندهار، ۶۸ شهید و ۸۰ مجروح مجروح اعلام شده است.

به گفته شاهدان عینی، ۳ فرد انتحار کننده وارد این مسجد شده که یک نفر خود را در درب ورودی، انتحار کننده دوم در صحن مسجد و یک نفر هم در داخل مسجد خود را منفجر کرده اند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله امروز بر مسجد فاطمیه در ناحیه اول قندهار را برعهده گرفته است. این در حالی است که طالبان پیشتر گفته بود نگرانی از جانب داعش نیست و توانایی انجام کاری را ندارد