به گزارش برنا از المیادین، «هاشم صفی الدین» گفت: ما در خصوص خون‌هایی که در کشتار روز گذشته ریخته شده، به حق خود خواهیم رسید.

وی افزود: حزب القوات اللبنانیه در تلاش بود جنگ داخلی جدیدی در لبنان به راه اندازد و در این زمینه مدت‌ها پیش برنامه ریزی را آغاز کرده‌ا ست.

رییس شورای اجرایی حزب الله اضافه کرد: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها شتاب زده برای ایجاد جنگ داخلی این حزب را تحریک می کند.

صفی الدین گفت: حزب القوات اللبنانیه خواست لبنان را به جنگ داخلی نفرت انگیز بازگرداند. آن ها این کشتارها را به راه انداختند و با آن رشد می‌کنند. و این حزب در  ازای پول به خواسته‌ آمریکایی‌ها پاسخ مثبت می‌دهد.

وی افزود: آنچه روز گذشته شاهدش بودیم، بخشی از اقداماتی بود که سفارت آمریکا در لبنان آن را مدیریت و برخی طرف‌های عربی آن را تأمین مالی می‌کنند.

این مقام حزب الله اضافه کرد: ما نه به جنگ مذهبی و نه جنگی داخلی کشیده خواهیم شد؛ اما نمی‌توانیم اجازه دهیم خون شهدای ما پایمال شود.

رییس شورای اجرایی حزب الله گفت: همان گونه که داعش و جبهه النصره برای لبنان خطرناک بود، خطر دیگری نیز وجود دارد که منبع آن طرح جدید آمریکاست.