شهر خبر

آقا تهرانی:مجلس قوانین تاثیرگذار مصوب کند

کدخبر: 447477
اقتصادنیوز :رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری باید برنامه‌ریزی لازم توسط دولت صورت بگیرد، مجلس نیز باید قوانین تاثیرگذار مصوب کند و مردم نیز مطالبه‌گر باشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، مرتضی آقاتهرانی ۲۳ مهرماه در جلسه اختتامیه سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هدف سفر این کمیسیون به استان‌ها آشنایی با ظرفیت‌ها و مشکلات‌ است، اظهار کرد: اگر نمایندگان با مشکلات آشنا نباشند، نمی‌تواند در مسیر قانون‌گذاری درست حرکت کنند، قطعا گزارش مکتوب با بازدید میدانی بسیار متفاوت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات حوزه فرهنگی باید به‌صورت ریشه‌ای حل شود، عنوان کرد: برای حل مشکلات می‌توان از ظرفیت فراکسیون‌ها، کمیته‌ها و کمیسیون‌های مختلف استفاده کرد، قبل از سفر به استان‌ها نماینده تام‌الاختیاری از سوی وزارتخانه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ معرفی می‌شود تا این سفرها موثر واقع شود.

 وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در هر موضوعی می‌توانند وزرا را برای پاسخگویی به مجلس فرا بخوانند، گفت: اگر نماینده‌ای به این دعوت نماینده پاسخ ندهد و در کمیسیون حضور پیدا نکند و نسبت به دغدغه وزرا بی‌اعتنا باشد، قطعا در صحن علنی مجلس استیضاح خواهد شد.

آقاتهرانی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس در قسمت‌های مختلف نفوذ دارند، بیان کرد: باید نمایندگان از این مسئله در راستای حل مشکلات مردم استفاده کنند، نمایندگان کمیسیون فرهنگی می‌توانند در کمیسیون‌های مختلف از جمله کمیسیون بودجه نیز شرکت کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مردم در تحقق برنامه‌های فرهنگی، یادآور شد: انقلاب اسلامی مردمی است، باید مردم نسبت به موضوعات فرهنگی احساس نیاز کنند و پای کار بیایند. وی تاکید کرد: برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری باید برنامه‌ریزی لازم توسط دولت صورت بگیرد، مجلس نیز باید قوانین تاثیرگذار مصوب کند و مردم نیز مطالبه‌گر باشند.