شهرخبر

واکنش وزارت خارجه ایران به انفجار در مسجد شیعیان قندهار

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت حمله تروریستی به مسجد فاطمیه(س)در قندهار افغانستان بیانیه ای صادر کرد.

کاردار سفارت آلمان به وزارت خارجه ایران احضار شد

به گزارش همشهری آنلاین، متن بیانیه وزارت خارجه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

بار دیگر دست دشمنان اسلام و مسلمین از آستین تروریستهای جنایتکار تکفیری بیرون آمد و جمعی دیگر از مردم مظلوم افغانستان را در حال برگزاری نماز جمعه به خاک و خون کشید.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی کوردلان تکفیری به مسجد فاطمیه قندهار که موجب شهادت و جراحت جمع کثیری از شرکت کنندگان در نماز جمعه گردید را به شدت محکوم نموده و ضمن تسلیت به خانواده های محترم شهداء و مردم عزیز افغانستان، و با آرزوی صبر و اجر برای بازماندگان قربانیان و شفای عاجل برای مجروحین این جنایت ضد بشری، بار دیگر نسبت به توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان امت اسلام هشدار داده و بر لزوم وحدت و یکپارچگی شیعه و سنی و نفی خشونت و افراطی گری با نام اسلام تاکید می نماید .

این حادثه دلخراش، و حوادث تاسف بار گذشته از جمله حمله قبلی به نمازگزاران در قندوز، ضرورت افزایش مراقبتها و مضاعف نمودن حفاظت از مراکز مذهبی شیعه و سنی و سایر تجمعات در افغانستان را بیش از پیش روشن می سازد .

جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد خواهران و برادران مسلمان ما در افغانستان با همدلی و هم فکری و تشریک مساعی با یکدیگر توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان خود را ناکام خواهند گذاشت.