شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#رئیس جمهور#وزیر دفاع

وزیر دفاع لبنان:

هرگز اجازه نمی دهیم امنیت عمومی لبنان به مخاطره بیفتد

هرگز اجازه نمی دهیم امنیت عمومی لبنان به مخاطره بیفتد

وزیر دفاع لبنان در دیدار با رئیس جمهور این کشور با اشاره به حوادث منطقه الطیونه اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور هرگز اجازه نخواهند امنیت عمومی لبنان به مخاطره بیفتد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، موریس سلیم وزیر دفاع لبنان امروز با میشل عون رئیس جمهور این کشور دیدار و درخصوص آخرین تحولات لبنان به ویژه حوادث روز گذشته منطقه الطیونه رایزنی کرد.

اوضاع امنیتی پس از حوادث روز گذشته الطیونه و نقش ارتش در کنترل اوضاع و برقراری امنیت و ثبات از جمله محورهای گفتگو در این دیدار بود.

طرفین همچنین بر ضرورت تسریع در تحقیقات درخصوص عوامل ناامنی در منطقه الطیونه و محاکمه آنها تاکید کردند.

وزیر دفاع لبنان در این خصوص اظهار داشت: وزارت دفاع و نیروهای ارتش لبنان حاافظ امنیت، ثبات و سلامت شهروندان هستند و هرگز اجازه نخواهند داد امنیت عمومی جامعه به مخاطره بیفتد.

درگیری‌های روز پنجشنبه در بیروت پس از آن آغاز شد که منابع لبنانی، گزارش دادند که طرفداران حزب‌الله و جنبش امل در اعتراض به عملکرد بد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بیروت به خیابان‌ها آمده‌اند.

سیاسی عمل کردن بازپرس قضایی لبنان در پرونده انفجار بندر بیروت، صدای بسیاری را در لبنان درآورده و معترضان می‌گویند وی بنا به دستورات خارجی دنبال هدف گرفتن گروهی خاص است. کشور لبنان در تاریخ چهارم آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۲۰۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

لحظاتی پس از انتشار گزارش تظاهرات روز پنجشنبه، رسانه‌ها از تیراندازی به سمت مردم و مجروح شدن تعدادی از آن‌ها خبر دادند. تاکنون در نتیجه این خشونت‌ها شش کشته و حدود شصت زخمی گزارش شده است.

شبکه «المیادین» به نقل از سران جنبش‌های حزب‌الله و امل گزارش کرد، گروه‌های وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» به ریاست «سمیر جعجع» (نزدیک به سعودی و آمریکا) به سمت تظاهرات‌کنندگان در بیروت تیراندازی کرده اند.

حزب‌الله و امل در بیانیه‌ای مشترک، همه را به آرامش و عدم کشیده شدن به «فتنه خبیث» فراخواندند. در این حادثه هفت نفر به شهادت رسیدند.