شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#نخست وزیر

یک مقام جریان صدر: دولت آینده دولت توافقی نخواهد بود/ شخصا نخست وزیر را تعیین می‌کنیم


یک مقام جریان صدر: دولت آینده دولت توافقی نخواهد بود/ شخصا نخست وزیر را تعیین می‌کنیم

رئیس هیئت سیاسی جریان صدر با اشاره به اینکه دولت آینده دولت توافقی نخواهد بود به طور صریح گفت که جریان صدر نخست وزیری را می‌خواهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، رئیس هیئت سیاسی جریان صدر تأکید کرد که دولت آینده عراق تابع توافقات سیاسی نخواهد بود.

«نصار الربیعی»، رئیس هیئت سیاسی جریان صدر و عضو کمیته مذاکره‌کننده این جریان، به خبرگزاری رسمی عراق گفت که دولت آینده دولت توافقی نخواهد بود.

او گفت که دولت جدید دولتی متشکل از تعدادی از نیروهای سیاسی نماینده همه طیف‌های جامعه خواهد بود که اکثریت مجلس را تشکیل می‌دهند و در برابر فراکسیونی متشکل از نیروهای سیاسی نماینده همه طیف‌های جامعه در نقش اپوزیسیون داخلی فعالیت خواهند کرد.

الربیعی گفت که جریان صدر به صراحت اعلام می‌کند که نامزدش برای نخست‌وزیری عضو جریان صدر خواهد بود و افزود که تشکیل دولت آینده «مسئولیت مستقیم» جریان صدر است و مسئولیت هرگونه ناکامی هم متوجه همین جریان خواهد بود.

براساس نتایج اولیه انتخابات عراق جریان صدر با کسب بیش از 70 کرسی بیشترین کرسی های مجلس را در میان نیروهای سیاسی به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که روز گذشته، مقتدی صدر اسامی اعضای کمیته مذاکره کننده نماینده خود در ائتلاف های پارلمانی و سیاسی را اعلام کرد.

در سندی که از مقتدی صدر منتشر شده، صدر تاکید می‌کند که کمیته مذاکره کننده که نماینده انحصاری او است و هیچ کس حق مداخله در فعالیت آن را ندارد، شامل «حسن العذاری»، به عنوان رئیس، «نصار الربیعی» به عنوان معاون اول، «نبیل الطرفی» به عنوان معاون دوم و «حاکم الزاملی» به عنوان دستیار می‌شود.

صدر گفته است این کمیته اختیارات کامل در زمینه ائتلاف‌های پارلمانی و سیاسی در این مرحله را دارد و در ماموریت و امورشان باید به صدر مراجعه کرده و از ائتلاف با کسانی که ملاحظاتی بر آنها وجود دارد، بپرهیزند و محتاطانه و بر اساس منافع عمومی عمل کنند.

 

انتهای پیام/