شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهرداری تهران

اجرای ۵۳ عنوان برنامه به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)

اجرای ۵۳ عنوان برنامه به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مجموعه‌ برنامه «صبح امید» را با ۵۳ عنوان برنامه به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) اجرا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای مجموعه‌ برنامه «صبح امید» به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در ۵۳ عنوان و ۲۱۲ اجرا پیش‌بینی شده است و با شعار «برآی ای آفتاب صبح امید» و ۲ رویکرد محتوایی تقویت شناخت و آگاهی مردم در خصوص امامت حضرت ولی‌عصر (عج) و انتظار ظهور ایشان و ایجاد فضای جشن و شادی اجتماعی به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی (عج) برگزار می‌شود.

وی در تشریح این برنامه‌ها بیان کرد: در پویش «عهدی دوباره» ظهر روز شنبه ۲۴ مهرماه دعای عهد با صدای علی فانی بعد از اذان ظهر از مراکز سازمان فرهنگی هنری پخش می‌شود و تصاویر آن به طور گسترده در فضای مجازی منتشر خواهد شد. بسته محتوای فضای مجازی «صبح امید» نیز به تولید محصولات متنوع با موضوع معرفت‌افزایی درباره حضرت ولی‌عصر (عج) در قالب‌های کلیپ، پادکست، موشن‌گرافیک و … توسط مراکز سازمان فرهنگی هنری اختصاص دارد.

فاطمیان‌پور با اشاره به برنامه «منتظران» عنوان کرد: در این برنامه کانون‌های مردمی سازمان فرهنگی هنری با حمایت مدیریت فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه و مترو برنامه‌های متنوعی در سطح شهر تهران و همچنین فضای مجازی اجرا خواهند کرد. همچنین پویش میدانی «جشن منجی» ویژه مخاطبان کودک پیش‌بینی شده که در آن، کودکان یکی از احادیث با موضوع ظهور امام زمان (عج) را حفظ کرده و با قرائت آن برای ۱۰ نفر، در مسابقه شرکت می‌کنند. در پایان به کودکانی که در این پویش شرکت کرده‌اند جوایزی اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری اظهار کرد: جشن بزرگ «عید بیعت» در روز شنبه ۲۴ مهرماه ساعت ۱۵:۳۰ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود. ویژه‌برنامه «بهار جان‌ها» با اجرای نقالی و پرده‌خوانی با موضوع زندگی حضرت ولی‌عصر (عج) از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه در ایوان انتظار برگزار می‌شود و در نخستین روز اجرای این برنامه، کتیبه هنری «قدرت اسلام» رونمایی خواهد شد.

وی در پایان گفت: جشن «طلوع» در سال روز آغاز امامت امام زمان (عج) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در میدان نماز شهرری میزبان علاقه‌مندان است. همچنین چندین برنامه فرهنگی هنری دیگر به صورت محله‌ای توسط مدیریت فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.