شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#ایالات متحده

مذاکرات نمایندگان روسیه و آمریکا درباره روند اجرای پیمان استارت


مذاکرات نمایندگان روسیه و آمریکا درباره روند اجرای پیمان استارت

هیئت‌های نمایندگی روسیه و ایالات متحده طی سری رایزنی‌هایی مستمر در ژنو، مسائل مربوط به روند اجرای توافقنامه ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (پیمان استارت-۳) بین دو کشور را بررسی کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که هیئت‌های نمایندگی روسیه و آمریکا در جریان مذاکرات دوجانبه گسترده در ژنو، روند اجرای توافقنامه مربوط به ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-3) بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

طبق این اطلاعات، از تاریخ 5 الی 14 اکتبر (13 الی 22 مهر ماه) در ژنو سری رایزنی‌های کمیسیون دوجانبه روسیه-آمریکا مربوط به پیمان استارت-3 انجام گرفت و هیئت‌های نمایندگی دو کشور به بررسی مسائل عملی مربوط به اجرای تعهدات طرفین در این زمینه پرداختند.

لازم به یادآوری است که روسیه و آمریکا در سال 2010 توافقنامه مربوط به اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (پیمان استارت-3) را امضاء کردند. در ماه فوریه سال 2021 (بهمن ماه سال گذشته) در مسکو یادداشت مربوط به پایان تشریفات داخلی برای لازم الاجرا شدن توافقنامه تمدید این توافقنامه برای مدت 5 سال دیگر بین دیپلمات‌های بلندپایه دو کشور رد و بدل شد.

در خبر دیگری گزارش شده، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین نیز اعلام کرده که امکان ادامه تماس‌ها بین "ولادیمیر پوتین" و "جو بایدن" روسای جمهوری روسیه و آمریکا در آینده روز پنج‌شنبه در جریان مذاکرات "یوری اوشاکوف" مشاور سیاسی رئیس جمهوری روسیه و "ویکتوریا نولاند" معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مسائل سیاسی مورد بررسی قرار گرفته و توافقاتی در این زمینه بدست آمده است.

انتهای پیام/