شهر خبر

در آستانه فروپاشی اقتصادی یمن؛

سازمان ملل نسبت به تشدید فاجعه بار بحران انسانی در یمن هشدار داد

سازمان ملل نسبت به تشدید فاجعه بار بحران انسانی در یمن هشدار داد

معاون امور بشردوستانه سازمان ملل متحد از وخیم‌تر شدن بحران انسانی و تشدید مناقشه های خشونت بار در این کشور فقیر جهان غرب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان ملل متحد اعلام کرد که نهادهای کمک بشردوستانه در حال ارائه کمک‌ها به حدود ۱۳ میلیون مردم یمن هستند.

با این حال، معاون امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که اقتصاد یمن در حال فروپاشی است و بحران انسانی در این کشور در حال وخیم‌تر شدن است و مناقشه در این فقیرترین کشور جهان عرب به سوی خشونت بیشتر گرایش دارد.

راجاسنینگهام در ادامه افزود که نهادهای کمک رسانی در حال حاضر در حال کمک رسانی به حدود ۱۳ میلیون نفر دیگر در سرتاسر یمن هستند که این رقم حدود ۳ میلیون بیش از چند ماه پیش است. بهترین ارزیابی ما این است که این افزایش [کمک‌ها] به طور قابل توجهی خطر فوری خشکسالی را کاهش خواهد داد».

با این حال وی هشدار داد که نهادهای کمک رسانی ذخایر مالی کافی برای تداوم این کمک‌ها را ندارند و در هفته‌ها و ماههای آینده حدود ۴ میلیون نفر از مردم یمن شاهد کاهش کمک‌های غذایی خود خواهند بود، و تا پایان امسال این عدد به ۵ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.