شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

در گفتگو با مهر مطرح شد

نقطه ضعف دفاعی تیم ملی پابرجاست/ نبود تماشاگران تاثیرگذار شد

نقطه ضعف دفاعی تیم ملی پابرجاست/ نبود تماشاگران تاثیرگذار شد

مهاجم پیشین فوتبال ایران با اشاره به تساوی تیم ملی مقابل کره جنوبی گفت: نقاط ضعف ایران همچنان پابرجاست و هنوز این ضعف‌ها را برطرف نکرده‌ایم.

ایمان عالمی درگفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص تساوی یک - یک ایران برابر کره جنوبی در ورزشگاه آزادی گفت: بازی جذابی را از هر دو تیم شاهد بودیم اگر چه نتیجه برای ما قابل قبول نبود و کفیت بازیهای گذشته را نداشتیم اما حساسیت و لحظه های خوبی را در این دیدار شاهد بودیم. لحظاتی که علاقه مندان به فوتبال را به وجد آورد.

وی افزود: نقاط ضعف خط دفاعی ما همچنان پابرجا است و نتوانسته ایم به درستی ضعف ها را پوشش دهیم. ۵۰ متر رو جلو تیم ما بسیار عالی است ولی در فاز دفاعی دچار ایراد هستیم.

عالمی در ادامه گفت: سردار آزمون بازی خوبی از خود ارائه داد اگر چه نتوانست گل بزند اما در کنار مهدی طارمی نمایش قابل قبولی داشت.

وی تصریح کرد: نکته تعجب بر انگیز تیم ما دفاع چپ ما بود. در جایی که حاج صفی، محمدی و نورافکن می توانستند حضور داشته باشند بر اساس تفکرات کادرفنی، وحید امیری در این پست قرار گرفت و درمجموع نمایش خوبی از تیم شاهد بودیم.

مهاجم پیشین استقلال افزود: کره هم بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت. آنها یک خط حمله قوی دارند که بسیار سرعتی و پرقدرت هستند. شرایط تیم حریف را می سنجند و توانستند بر اثر اشتباه خط هافبک و دفاع ما گل اول را وارد دروازه کنند. اگر چه ما بدشانس بودیم و دو بار توپمان به تیر دروازه برخورد کرد اما توانستیم به گل دست پیدا کرده و تنها یک امتیاز از این دیدار کسب کنیم.

عالمی در خصوص صحبت های سرمربی تیم ملی کره که گفته بود تساوی عادلانه بوده است، گفت: بازی جان‌داری را دیدیم. البته برای کره ای ها در تهران مساوی گرفتن بسیار خوب بود. ضمن اینکه نبود تماشاگران هم تاثیرگذار شد. حضور پررنگ هواداران می توانست فشار زیادی را بر روی بازیکنان کره بیاورد اما نبودن آنها باعث شد تا کره ای ها با آرامش بازی کرده و بتوانند با یک امتیاز به کشورشان بازگردند.

وی در مورد عملکرد دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران و انتقادهایی که از او می شود گفت: از لحاظ آماری عملکرد اسکوچیچ خوب بوده است. او ۱۰ بازی قبل از دیدار با کره جنوبی را با پیروزی به پایان رسانده و این نشان می دهد که در آمار موفق است. بردهای پی در پی باعث شده تا او شرایط خوبی داشته باشد و هر کس هم از او انتقاد می کند به آمار ۱۰ برد خود رجوع می کند. اما اعتقاد دارم قابلیت های تیم ملی ما بالاتر از این شرایط است. جام جهانی جایی است که باید بازیکنان ما بیشتر خودشان را نشان دهند. اسکوچیچ زحمات زیادی کشیده و توانسته نتایج خوبی هم به دست بیاورد اما در مجموع باید قبول کنید که تیم ملی به تغییرات اساسی در کادر فنی نیاز دارد و باید برای حضوری پرقدرت در جام جهانی که از اعتبار بالایی برخوردار است یک مربی بزرگ و با کلاس بالاتر را برای تیم ملی استخدام کنیم.

عالمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با نفراتی که در اختیار داریم باید بدون دغدغه به جام جهانی صعود کنیم. البته نباید تا بازی پایانی دچار غرور شویم و هر بازی را باید یک فینال بدانیم تا بتوانیم یک بار دیگر به جام جهانی صعود کنیم.