مینو محرز، دبیر انجمن عفونی کمیته علمی کرونا و مدیر تیم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت، درباره علت عدم اعلام نتایج کارآزمایی بالینی واکسن برکت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت:  20 هزار نفر در این مرحله از مطالعه مورد آزمایش قرار گرفتند و همچنان بررسی‌ها در حال انجام است.

او با بیان اینکه نتایج این مرحله برای 400 نفر از افرادی که واکسن اصلی را دریافت کردند، به وزارت بهداشت و کمیته اخلاق ارائه شد، افزود: در حال تکمیل نتایج کارآزمایی فاز سوم هستیم که مقاله آن به چاپ برسد. همچنین به زودی مقاله نهایی این بخش از کارآزمایی بالینی نهایی خواهد شد.

محرز درباره جزئیات برگزاری کارآزمایی بالینی واکسن برکت برای کودکان گفت: از آخر مهرماه مطالعه بالینی گروه سنی 12 تا 18 سال آغاز می شود.

مدیر تیم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت ادامه داد: پروپوزال این مرحله از کارآزمایی تهیه شده است ولی در حال حاضر منتظر تائید آن از سوی وزارت بهداشت هستیم تا مشخص شود، قرار است چند نفر در این مطالعه اختصاصی شرکت کنند.

محرز تصریح کرد: مطالعه کارآزمایی گروه سنی 12 تا 18 سال راحتر از مطالعه بزرگسالان است اما ایمنی و دُز تزریقی آن به این گروه سنی باید مورد ارزیابی قرار گیرد بنابراین مرحله اول و دوم کارآزمایی بالینی این افراد حتما انجام خواهد شد.

او درباره مطالعه بالینی واکسن برکت برای افراد زیر 12 سال گفت: کارآزمایی بالینی افراد 12 تا 18 سال باید انجام و نتایج آن مشخص شود تا بتوانیم به  افراد زیر 12 سال را نیز مطالعه کنیم.

انتهای پیام/ 3