شهرخبر

قبل از خرید خودروی دست دوم حتما به این 7 نکته توجه کنید

خرید خودرو این روزها با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور داراری اولویت بالایی برای خانواده ها شده است. در خرید خودرو بخصوص خودروهای کارکرده یا دست دوم باید خیلی دقت شود تا متحمل ضرر نشوید. متاسفانه با وجود کارشناسان متعدد در جامعه باز هم شاهد کلاهبرداری و حقه بازی های زیادی در خصوص فروش خودروی کارکرده می باشیم.

بسیاری از افراد به دنبال داشتن یک خودروی ایمن و مناسب هستند و با توجه به اینکه بسیاری از اقشار جامعه تمکن مالی لازم جهت خرید خودروی صفر را ندارند تمایل به خرید خودرو‌های کارکرده و دست دوم زیاد شده است.

در این گزارش 7 کار و نکته مهمی که باید قبل از خرید ماشین دست دوم انجام دهید ، ذکر شده است. 

67.webp

قبل از هر چیز ، مدتی وقت بگذارید تا آنچه را که از ماشین می خواهید بنویسید, به طور مثال نیاز به یک خودرو چند نفره دارید؟ بعد دوست دارید کوچک باشد یا بزرگ؟ آیا ویژگی های خاصی وجود دارد که احساس می کنید بدون آنها نمی توانید زندگی کنید؟

سپس تحقیق کنید که کدام خودروها با معیارهای مورد نظر شما مطابقت دارند و قیمت آنها چقدر است. بسیاری از افراد به نمایندگی خودرو مراجعه می کنند که این کار فقط می تواند مانع از پیدا کردن بهترین خودرو باشد، زیرا ممکن است توسط فروشنده ای بسیار آموزش دیده تحت فشار قرار بگیرید.

اجازه ندهید یک فروشنده ماهر شما را متقاعد کند که بودجه خود را فقط برای خرید وسیله نقلیه مورد نظر خود خرج کنید. تعیین محدوده قیمتی برای خودتان نیز می تواند به شما کمک کند. این نکته را به یاد داشته باشید که بودجه برای خودرو دست دوم نباید فقط شامل بودجه ای برای خرید خودرو باشد ، بلکه باید هزینه ای را برای بازرسی و تعمیر برخی از قطعات خودرو کنار بگذارید.

اگر خودرو مورد نظر خود را پیدا کردید در قدم اول با آن به طور آزمایشی رانندگی کنید. این کار  شاید مهمترین قسمت در خرید یک ماشین دست دوم باشد. سعی کنید آن را در شرایط مختلف ، از جمله در بزرگراه و سربالایی و سرپایینی آزمایش کنید. 

 خودرو را مورد بازرسی قرار دهید؛ خودرو مورد نظر را به یک مکانیک حرفه ای یا کارشناس فنی و تشخیص رنگ بدنه نشان دهید، یک بازرسی ساده نشان می دهد که خودرو چه ضعف هایی دارد و آیا برای شما گزینه خوبی است؟ می توانید یک بررسی اولیه از موتور را به تنهایی انجام دهید ، اما همچنان به یک مکانیک نیاز دارید تا زیر خودرو را بررسی کرده و آزمایش های اولیه را انجام دهد.

حتی اگر فروشنده اصرار داشته باشد که نقص مکانیکی یا مشکلات عمده ای وجود ندارد ، باید با یک بازرسی جامع از وضعیت مناسب خودرو اطمینان حاصل کنید؛ ممکن است به هر دلیلی  فروشنده قصد داشته باشد که فقط از شر ماشین خلاص شود.

در نهایت به این موارد در خرید یک خودروی دست دوم توجه کنید: 

در خرید خودرو دست دوم آسیب بدنه و شاسی را جدی بگیرید و همچنین نسبت به رنگ خودرو و کارکرد آن حساس باشید؛ حتما تست رانندگی انجام دهید و  تا حد امکان از واسطه‌ها خرید نکنید. به خوش‌معامله ‌بودن خودرو خیلی توجه کنید و در نهایت قیمت را بر اساس ارزش واقعی خودرو تعیین کنید.