شهر خبر

روسیه:

صهیونیست ها از هواپیمای مسافربری برای سپر انسانی استفاده می کنند

صهیونیست ها از هواپیمای مسافربری برای سپر انسانی استفاده می کنند

معاون مرکز آشتی روسیه اعلام کرد که حملات هوایی که چهارشنبه شب از نزدیکی منطقه التنف در منطقه مرزی اردن و عراق آغاز شد توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «وادیم کولیت»، معاون مرکز آشتی روسیه اعلام کرد که حملات هوایی که چهارشنبه شب از نزدیکی منطقه التنف در منطقه مرزی اردن و عراق آغاز شد توسط چهار جنگنده اف -‌۱۶ رژیم صهیونیستی انجام شده است.

این خبر را وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای تاکید کرده و روز پنجشنبه گفت: حمله هوایی روز چهارشنبه در نزدیکی شهر «تدمر» توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی انجام شده است.

شب گذشته پدافند هوایی سوریه برای مقابله با موشک‌های شلیک‌شده از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی فعال شده بودند، اما به گفته کولیت ارتش سوریه تصمیم گرفت تا از پدافندها استفاده نکند زیرا در زمان حمله هوایی اسرائیل، دو هواپیمای مسافربری در نزدیکی آن منطقه بودند..

در این گزارش گفته شده که جنگنده‌های صهیونیستی برای دور زدن سامانه‌های پدافند هوایی ساخت روسیه از این تاکتیک جدید برای حمله در سوریه استفاده می‌کنند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و آمریکایی چهارشنبه شب اقدام به حمله به مواضع نیروهای متحد ارتش سوریه در منطقه تدمر کرده اند.

در این حمله مراکز گردهمایی جوانان و مراکز خدماتی هدف قرار گرفتند و شماری از برادران مجاهد به شهادت رسیده یا مجروح شدند و اگر نیروها در بخش‌های مختلف پراکنده نبودند قطعاً آمار شهدا از این هم بالاتر می‌رفت.

از سوی دیگر، فرماندهی اتاق عملیات مشترک متحدان سوریه اعلام کرد که قصد دارد به تجاوزات دیشب رژیم صهیونیستی علیه مواضع نیروهای متحد ارتش سوریه در منطقه «تدمر» استان حمص پاسخ «بسیار سخت» دهد.