شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ برتر#بسکتبال#کارشناسان

آغاز رقابت ۱۶ تیم در لیگ برتر بسکتبال از فردا/ در انتظار نتیجه پیش‌بینی‌ها!


آغاز رقابت 16 تیم در لیگ برتر بسکتبال از فردا/ در انتظار نتیجه پیش‌بینی‌ها!

لیگ برتر بسکتبال فصل ۰۱-۱۴۰۰ در حالی از فردا (شنبه) آغاز می‌شود که بسیاری از مربیان و کارشناسان حضور ۱۶ تیم در لیگ را زیاد می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیگ برتر بسکتبال ایران از روز شنبه 24 مهر با حضور 16 تیم برگزار می‌شود و این، نخستین ایرادی است که به لیگ وارد شده است. بسیاری از مربیان و کارشناسان معتقدند که لیگ برتر بسکتبال ایران، ظرفیت 16 تیمی شدن را ندارد و در نهایت باید با 10 تیم انجام شود تا کیفیت آن در خورد توجه باشد. باید دید در نهایت این موضوع چقدر در سطح کیفی لیگ بسکتبال تاثیرگذار خواهد بود و این پیش بینی که تعداد زیاد تیم‌ها کیفیت لیگ را پایین می‌آورد تحقق خواهد یافت یا خیر.

شهرداری گرگان پس از قهرمانی در فصل گذشته لیگ برتر با وجود از دست دادن برخی ستاره‌ها، محمد جمشیدی و پری پتی را حفظ کرد، میثم میرزایی و سجاد پذیرفته را به خدمت گرفت و مهران حاتمی را به عنوان سرمربی در اختیار دارد.

دستمزد داوران نیز در فصل جدید با افزایش 50 درصدی مواجه شده و هر داور برای قصاوت یک بازی، 450 هزار تومان دریافت خواهد کرد. اگر بر فرض محال یک داور، تمام مسابقات نیم فصل را به تنهایی سوت بزند، عایدی او 25 میلیون و 200 هزار تومان خواهد شد که نسبت به حساسیت مسابقات به ویژه تقابل تیم‌های مدعی و پرستاره، به هیچ وجه رقم قابل ذکری برای مدیریت یک بازی نیست.

لیگ برتر بسکتبال در قالب 2 گروه 8 تیمی برگزار می‌شود که در گروه «الف» تیم‌های شهرداری گرگان، پالایش نفت آبادان، ذوب آهن اصفهان، صنعت مس کرمان، کوچین آمل، خانه بسکتبال خوزستان، نیروی زمینی تهران و نظم آوران نوین سیرجان قرار دارند. تیم‌های مهرام تهران، شیمیدر قم، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، اکسون تهران، صنعت مس رفسنجان، رعد پدافند تهران، صنایع هرمزگان و آویژه صنعت پارسای مشهد نیز در گروه «ب» به صورت متمرکز در سالن آزادی با هم رقابت خواهند کرد.

برنامه 4 روز نخست این رقابت‌ها که از گروه «الف» برگزار می‌شود به شرح زیر است:

شنبه 24 مهر 1400
شهرداری گرگان - نظم آوران سیرجان، ساعت 15
نفت آبادان - نیروی زمینی، ساعت 17:30

یکشنبه 25 مهر 1400
خانه بسکتبال خوزستان - ذوب آهن اصفهان، ساعت 15
مس کرمان - کاله، ساعت 17:30

دوشنبه 26 مهر 1400
نیروی زمینی - شهرداری گرگان، ساعت 15
نظم آوران سیرجان - نفت آبادان، ساعت 17:30

سه‌شنبه 27 مهر 1400
کاله - خانه بسکتبال خوزستان، ساعت 15
ذوب آهن اصفهان - مس کرمان، ساعت 17:30

انتهای پیام/