شهر خبر

پیداشدن عجیب سیمان 10 سانتی داخل قلب!+جزئیات

سیمان به نحوه باورنکردنی داخل قلب فرو رفته بود و مرد بینوا درد بسیار شدیدی را تحمل میکرد، اما این اتفاق باورنکردنی دقیقا چگونه رخ داده است؟!

پیداشدن عجیب سیمان 10 سانتی داخل قلب!+جزئیات

به گزارش منیبان؛ اخیراً موردی را گزارش کردند که در آن یک بیمار 56 ساله به دلیل درد شدید قفسه سینه و مشکلات تنفسی به بیمارستان مراجعه کرد که علت آن هم گیر کردن سیمان داخل قلب و ریه این مرد بوده است. اما سوال اینجاست که این سیمان چگونه وارد قلب او شده است؟ با ما در این بخش همراه شوید تا در مورد این ماجرای عجیب بیشتر بدانید.

این مرد یک هفته قبل از این اتفاق تحت درمان وضعیتی دردناک بود که در آن ستون فقراتش آسیب دیده بود و علت آن هم پوکی استخوان بود. پزشکان حین عمل جراحی باید نوعی خاص از سیمان را وارد ستون فقرات او می کردند تا ستون فقراتش دوباره به قد و ارتفاع طبیعی خودش برسد، زیرا بخشی از مهره های پشت کمر او فرسوده شده بود و دیگر قابل استفاده نبود به همین دلیل آن ها با انجام این کار باید قد طبیعی را حفظ می کردند تا او بتواند زندگی کند؛ اما در این عمل جراحی اتفاق عجیبی افتاده بود و به طرز عجیبی سیمان سر جایش داخل استخوان باقی نمانده و بیمار را دچار مشکلی دردناک کرده بود.

این عمل جراحی بارها برای دیگران هم انجام شده بود و یک پروسه امن محسوب می شد و فقط دو درصد از کسانی که این روش را انجام می دادند دچار مشکل می شدند. یکی از خطرات به جا مانده از این جراحی می توانست نشت سیمان از استخوان و وارد شدن آن به رگ های خونی باشد که خطر آمبولی را برای فرد ایجاد می کرد و این اتفاق در گذشته برای بیمار دیگری افتاده بود که او هم دقیقاً 56 سال سن داشت؛ اما در مورد این بیمار که ماجرایش را میخوانید، سیمان 10 سانتی از محل قرار گرفته حرکت کرده و وارد قلب و دیواره ریه سمت راست شده بود و همین عاملی برای ایجاد درد قفسه سینه و مشکلات تنفسی به مدت دو روز شد که در نهایت مرد بینوا را راهی اورژانس بیمارستان کرد.

پزشکان پس از انجام سی تی اسکن و آزمایش های اشعه ایکس متوجه وجود جسم خارجی در قلب بیمار شدند و او را به صورت اورژانسی جراحی کردند تا این تکه سیمان را از داخل قلب او بیرون بیاورند، سپس حفره باقی مانده در قلب را بخیه زدند. این مرد بعد از جراحی هیچ مشکلی نداشته و در وضعیت خوبی قرار دارد.

بررسی ها نشان می دهد که 26 درصد کسانی که این جراحی را انجام داده اند، دچار نشت سیمان به داخل رگ های خونی شدند اما باز هم اکثریت بیماران هیچ علامتی از این اتفاقات نداشتند و به زندگی طبیعی خود ادامه دادند.

وبگردی