مهدی واعظی، سنگربان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس، در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به شرایط پرسپولیس در آستانه بازی حساس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس از نظر فنی وضعیت خوبی دارد و من اطمینان دارم این تیم می تواند به فینال رسیده و این دوره طلسم ناکامی در فینال را شکسته و قهرمان آسیا شود. پرسپولیس لیاقت و شخصیت قهرمانی در آسیا را دارد و در دوره ای که این تیم شرایط آرمانی و طلایی دارد، می تواند امسال جام قهرمانی در آسیا را به دست آورد.

او در مورد مشکلات اخیر پرواز پرسپولیسی ها به عربستان و تاثیر آن در شرایط فنی و روحی – روانی تیم تاکید کرد: به طور قطع کادر فنی برای زمانی که تا بازی باقی مانده بود، برنامه ریزی ویژه ای برای تمرین و آماده سازی در عربستان داشت و این اتفاق برنامه ریزی پرسپولیسی ها را تحت الشعاع قرار داد ولی این اتفاقات نمی تواند خللی در انگیزه تیم و بازیکنان ایجاد کند و  مانع رسیدن پرسپولیس به هدف مهمی که دارد، شود. این ناهماهنگی ها در خیلی از مواقع طبیعی است ولی من شخصا این موضوع را به فال نیک می گیرم و معتقدم پرسپولیس پس از این اتفاق نه تنها روحیه اش را از دست نداده بلکه مصمم تر و با انگیزه تر شده تا برابر حریف قدرتمند خود به موفقیت دست پیدا کند.

واعظی تاکید کرد: در این چند روز حرف و حدیث های زیادی در این مورد شنیده می شود. به نظرم در حال حاضر باید تمام تمرکز تیم و کادر فنی به بازی معطوف باشد و دیگر به این موضوع فکر نکنند. این که در این ماجرا چه کسی مقصر است و تا چه حد در این ماجرا کارشکنی رخ داده است یا نه، موضوعی است که در حال حاضر زمان مناسبی برای بحث و صحبت در مورد آن نیست. به اعتقاد من باید الان همه با انرژی مثبت و روحیه خوبی که به تیم تزریق می کنیم دنبال این باشیم که به سهم خودمان به پرسپولیس کمک کنیم تا در این بازی نتیجه لازم را به دست آورد.

دروازه بان سال های گذشته پرسپولیس در مورد وضعیت حامد لک به عنوان گلر اول سرخ ها در این دیدار مهم به خبرنگار برنا گفت: حامد با تمریات خوب و شرایط جسمانی و فیزیکی خوبی که دارد نشان داده که می توان به او اعتماد کرد. عملکرد او در فصل قبل و بازی های آسیایی نشان دهنده این است که لک هم از نظر فنی و هم روحی در سطح بالایی قرار دارد که حتی این لیاقت و شایستگی را دارد که به تیم ملی دعوت شود. در بازی پیش روی هم با تمرکز و روحیه خوب قادر است نمایش خوبی را در قفس توری پرسپولیس ارائه داده و سهم ویژه ای را در صعود این تیم و عبور از سد الهلال به خود اختصاص دهد. به نظرم حامد لک می تواند یکی از ستاره های پرسپولی در این دیدار سرنوشت ساز باشد. 

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه اشاره ای هم به بازی اخیر تیم ملی ایران برابر کره جنوبی داشت و در خصوص این دیدار خاطرنشان کرد: این دیدار تقابل دو تیم برتر و رقبای سنتی در آسیا بود که برای هر دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار بود. ما در نیمه اول نمایش خوبی نداشتیم و فضای زیادی را به حریف مان داده بودیم و همین موضوع باعث بود مالکیت توپ از آن حریف شود. در نیمه دوم شرایط با گل کره برای ما سخت شد اما ما توانستیم با استفاده از خلاقیت فردی به گل مساوی برسیم و در نهایت به یک امتیاز این دیدار بسنده کنیم. به نظر من در حال حاضر تیم ملی در جدول شرایط خوبی دارد اما بر این باور هستم تیم ملی باید در بازی های بعدی تغییر سیستم و تغییر رویه دهد تا خدای نکرده به مشکل نخوریم. در مجموع من شرایط را برای صعود تیم ملی به جام جهانی مناسب می بینم و امیدوارم با ستاره هایی که داریم بتوانیم با اقتدار به جام جهانی صعود کنیم.

انتهای پیام/ 4