به گزارش برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سید حمید سجادی در ادامه سفر خود در آیین تجلیل جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان قم، عنوان کرد: قرارگیری قم در محور مواصلاتی 17 استان و ظرفیت های گردشگری و مذهبی آن می تواند قم را به عنوان یکی از شهرهای اصلی در برگزاری رقابت های ملی و بین المللی تبدیل کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: بیمه ورزشکاران، داوران و مربیان از چالش های مهم ورزش در ایران است که از عوامل مهم آن این است که فعالیت ها در قوانین کشور شغل محسوب نمی‌شود.

دکتر سجادی تاکید کرد: مشکل همیشگی و تکراری حمایت از پیشکسوتان یکبار برای همیشه باید حل و حقوق این افراد در صندوق حمایت از ورزشکاران باید تقویت شود.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: سند تحول ورزش کشور تدوین شده و امید می‌رود به زودی توسط هیات دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.

دکتر سجادی عنوان کرد: در دوران پساکرونا جامعه نیاز به نشاط بیشتری دارد و از هیات های ورزشی درخواست می شود با حرکت های تحولی و نوین مردم را بیش از همیشه با ورزش آشتی داده و شور و نشاط اجتماعی را افزایش دهند.

او با تاکید بر فرهنگ سازی به منظور توسعه ورزش همگانی گفت: ورود آحاد مختلف مردم به رشته های ورزشی هدف اصلی وزارت ورزش و جوانان است که صرفا با اقدامات میدانی قابل تحقق است و در این بین هیات های ورزشی اهمیت ویژه ای دارند.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جلوگیری از عقب افتادگی ورزش بانوان گفت: این که زنان و دختران در خانه های خود بدون تحرک باشند و با مشکلات جسمانی عدیده مواجه باشند و سلامتی آنها را به این دلیل به خطر بیفتد زیبنده نیست.