شهر خبر

اعتراضات مردمی به خشونت کشیده شد/ 20 نفر کشته و زخمی شدند!

تجمع مردم لبنان در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزرا و نمایندگان این کشور به خشونت کشیده شد و بیش از ۲۰ نفر کشته و یا زخمی شدند.

اعتراضات مردمی به خشونت کشیده شد/ 20 نفر کشته و زخمی شدند!

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز ، نیروهای ارتش لبنان امروز (پنجشنبه) به مردم که برای تجمع مقابل کاخ دادگستری در حرکت بودند در منطقه الطیونة در بیروت حمله کردند که  شماری از معترضان کشته و زخمی شدند.  

منابع خبری اعلام کرده اند که بر اثر این درگیری و تیراندازی در نزدیکی محل تجمع، پنج نفر کشته و حدود ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. یکی از عوامل تیراندازی به سوی معترضان بازداشت شده است.

تارنمای شبکه المیادین تعداد کشته شدگان را ۶ نفر اعلام کرده است.

«مریم حسن» مدیر اورژانس بیمارستان الساحل بیروت گفت: یک نفر که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود به بیمارستان انتقال یافت و هشت نفر دیگر مجروح شدند که حال سه نفر آن‌ها وخیم است. 

به نوشته رویترز پس از وقوع درگیری‌ها در نزدیکی محل اعتراض علیه قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت، صدای دو انفجار در بیروت پایتخت لبنان شنیده شده است. 

در همین حال پایگاه خبری «آی‌ام ال‌ای» لبنان در خبری فوری از کشته شدن ۲ نفر و زخمی شدن ۹ نفر در جریان این درگیری خبر داد.  

«نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان پس از این درگیری، خواستار آرامش در بیروت شد. 

در همین حال ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که تظاهرات کنندگان حین حرکت به سمت کاخ دادگستری هدف حمله قرار گرفته‌اند. ارتش به سرعت منطقه «الطیونه» را محاصره کرد و در ورودی های شهر و محله‌ها مستقر شد.  

ارتش لبنان هشدار داد به سوی هر فرد مسلحی که در جاده‌ها دیده شود، تیراندازی خواهد کرد. فرماندهی ارتش لبنان از غیرنظامیان خواست که هر چه سریعتر از خیابان‌ها خارج شوند.

حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: از همه اعضا و حامیان خود می خواهیم که آرامش خود را حفظ کنند و به فتنه های مخرب کشیده نشوند.

در بیانیه حزب الله آمده است: این حمله با هدف کشاندن گروه های مختلف به فتنه ای مخرب انجام شده و مسئولیت آن بر عهده محرکان و کسانی  است که می کوشند با پنهان شدن پشت خون قربانیان و شهدای انفجار بندر بیروت، به اهداف مخرب سیاسی خود برسند.

وبگردی