شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

جنایت در بیروت؛ حربه آمریکا و مزدورانش برای ضربه زدن به مقاومت

پایگاه لبنانی| جنایت در بیروت؛ حربه آمریکا و مزدورانش برای ضربه زدن به مقاومت

یک پایگاه لبنانی به استانداردهای دوگانه مزدوران آمریکا در لبنان پرداخت و تأکید کرد که حوادث امروز بیروت، فتنه آمریکایی دیگری برای ضربه زدن به مقاومت است.

به گزارش مشرق، منابع لبنانی صبح امروز گزارش دادند که طرفداران حزب‌الله و جنبش امل در اعتراض به عملکرد بد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بیروت به خیابان‌ها آمده‌اند.

لحظاتی پس از انتشار این گزارش، رسانه‌ها از تیراندازی به سمت مردم خبر دادند. در جریان این تیراندازیها تا لحظه تنظیم خبر، پنج نفر کشته و ۲۵ نفر نیز زخمی شدند.

پایگاه خبری «العهد» با انتشار گزارشی به بررسی ابعاد این مسئله پرداخت و نوشت، در لبنان یک گروه سیاسی و رسانه‌ای وجود دارند که به هر طرفی که آمریکا حرکت کرد، حرکت می‌کنند؛ افرادی که می‌توان آنان را «بردگان» آمریکا در لبنان قلمداد کرد.

به گزارش العهد، این افراد، در پی منافع آمریکا هستند و در راستای آن تلاش می‌کنند؛ هر چند که هزینه این اقدام آنان، تخریب لبنان باشند. چنین افرادی، از استانداردهای دوگانه استفاده می‌کنند و هیچ اهمیتی به قانون نمی‌دهند.

بنا بر این گزارش، این دوگانگی در مواضع غیرمسئولانه و اقدامات مشکوک آن دیده می‌شود و در تلاش هستند که همه چیز را در خدمت اهداف خود قرار دهند؛ حتی دستگاه قضا. کما اینکه مشخص است آمریکا موفق شده است به طرفهای سیاسی و قضایی فشار وارد کند تا تصمیماتی بگیرند که به سود این کشور و طرحهای تخریبی آن در لبنان است.

العهد در ادامه نوشت، شاید محمد مازح قاضی لبنانی و طارق بیطار بهترین مثال درباره استانداردهای افراد مذکور باشند که سعی دارند دستگاه قضا را سیاسی کنند. سال گذشته که مازح علیه سفیر آمریکا قرار قضایی صادر کرد، این افراد زمین و زمان را به هم ریختند.

به گزارش این پایگاه، اما درباره بیطار و نقش وی در پرونده انفجار بیروت، این افراد سعی دارند از او یک قهرمان ملی بسازند تا از این طریق رضایت آمریکا را به دست آورند. این در حالی است که بیطار هر کاری انجام داد، جز پیاده کردن قانون. وی اشتباهات حقوقی مرتکب شد و استانداردهای دوگانه‌ای در پیش گرفت تا اینکه کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا، از وی علنا حمایت کرد.

بنا بر این گزارش، این گروه، با وجود تمامی تخطیهای حقوقی، از اقدامات بیطار استقبال می‌کنند تا بتواند رضایت آمریکا را به دست آورند و منافع این کشور را تأمین کنند. تنها منفعت آمریکا نیز ضربه زدن به مقاومت است. به همین دلیل، با ایجاد فتنه قصد اجرای این نقشه را دارد.

العهد در پایان نوشت، ضربه زدن به مقاومت، آرزوی چندین ساله آمریکاست که از فتنه سال ۲۰۰۵ تا به امروز در پی آن بوده، ولی هر بار مفتضحانه شکست خورده است. واشنگتن امروز نیز با عَلم کردن بیطار به عنوان یک مهره، قانون را به بازی گرفته و تجاوزات زیادی را مرتکب شده است، ولی هیچ کس نیز جرأت نمی‌کند بیطار را برکنار کند؛ شخصی که حضورش تهدیدی برای صلح داخلی در لبنان است.

منبع: فارس