به گزارش برنا به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حاشیه برگزاری اولین نشست شورای راهبردی این پژوهشگاه گفت: شورای راهبری پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پس از هیأت امناء پژوهشگاه بالاترین سطحی است که فرماندهان، مدیران و مسئولان نیروهای مسلح، مراکز پژوهشی کشوری و سازمان‌هایی که در رابطه با علوم و معارف دفاع مقدس در امر پژوهش فعال هستند، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این نشست، انتظارات پژوهشگاه در حوزه تعامل و همفکری در پروژه‌های راهبردی جبهه مقاومت، امنیت داخلی، مرکز دائرةالمعارف امنیتی و انقلاب اسلامی و نیز حوزه مربوط به جنگ‌های نامنظم مطرح و اعضای شورا پیرامون آن تبادل نظر پرداختند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با اشاره به نشست امروز اظهار داشت: در این نشست از حاضران خواسته شد که برای مشارکت علمی در اولین جلد دائرةالمعارف دفاعی امنیتی که مرکب از ۶۰۰ مدخل است، شرکت کنند؛ این دائرةالمعارف تاکنون پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است و تا پایان سال جاری، اولین دائرةالمعارف دفاعی امنیتی با همکاری سایر مراکز که دانشنامه‌نویسی می‌کنند، رونمایی می‌شود.

صفوی با بیان اینکه دائرةالمعارف دفاعی امنیتی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی ترجمه می‌شود و جلدهای بعدی این دائرة‌المعارف در آینده آماده و چاپ خواهد شد، تصریح کرد در این نشست، اعضا پیشنهاد دادند که بانک اطلاعاتی جامعی از تمامی رساله‌ها، پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های حوزه دفاعی، امنیتی و جبهه مقاومت تشکیل شود تا از موازی‌کاری در این حوزه جلوگیری به عمل آید.

وی ابراز امیدواری کرد که این شورا بتواند پشتوانه‌ای برای نظریه‌پردازی در حوزه‌های راهبردی دفاع، امنیت و جبهه مقاومت برای این پژوهشگاه باشد.​