به گزارش برنا، از دفتر نخست وزیری انگلیس، بوریس جانسون در ابتدا انتخاب مصر را به عنوان میزبان آتی اجلاس آب‌وهوایی (کاپ ۲۷) تبریک گفت و دو طرف توافق کردند تا در اجلاس پیش‌رو که قرار است دو هفته دیگر در گلاسکو (اسکاتلند) برگزار شود همکاری کنند.

نخست وزیر انگلیس از اقدامات مصر در زمینه بهره‌برداری از انرژی‌های تجدید پذیر استقبال و رئیس جمهوری این کشور را تشویق کرد که به عدم استفاده از زغال سنگ هم متعهد شود.

بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی گلاسکو (کاپ ۲۶) از ۱۰ آبان تا ۲۱ آبان ماه سال جاری با حضور شماری از رهبران جهان، کارشناسان امور زیست محیطی و  فعالان حامی مقابله با چالش های مربوط به تغییرات آب و هوایی از ۲۰۰ کشور امضا کننده پیمان آب و هوایی پاریس، در شهر گلاسکو انگلیس برگزار می شود.

این اجلاس در حالی برگزار می‌شود که ساکنان کره خاکی درگیر بحران های شدید اقلیمی و زیست محیطی، انتظارهای بیشتری از قدرت های بزرگ اقتصادی جهان برای مقابله با این بحران ها دارند.

کشورهای ثروتمند که یک دهه پیش وعده دادند یکصد میلیارد دلار در سال برای کمک به کشورهای آسیب پذیر به منظور سازگار کردن خود و انتقال به انرژی پاکتر فراهم می کنند، هنوز از عمل به هدف سال ۲۰۲۰ خود بازمانده اند.

بر اساس گزارش دفتر نخست وزیری انگلیس، دو طرف درباره تعمیق روابط دفاعی و امنیتی نیز در خصوص مجموعه‌ای از اولویت‌های مشترک بحث کردند. در خصوص لیبی، جانسون و السیسی اهمیت همکاری در زمینه برگزاری انتخابات ملی دمکراتیک در این کشور و خروج نیروهای مزدور خارجی را مد نظر قرار دادند.

رهبران دو کشور قرار شد در نشست پیش رو در گلاسکو با یکدیگر ملاقات کنند.