شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نوجوانان

آغاز هفته اول مسابقات لیگ کشتی نوجوانان غرب کشور

آغاز هفته اول مسابقات لیگ کشتی نوجوانان غرب کشور

صبح امروز، پنج‌شنبه ۲۲ مهرماه، هفته اول مسابقات لیگ کشتی نوجوانان غرب کشور، در همدان آغاز شد.

مسابقات لیگ کشتی نوجوانان غرب کشور در دو گروه آزاد و فرنگی با شش تیم از استان‌های همدان، ایلام، کردستان، مرکزی، کرمانشاه و لرستان برگزار می‌شود و استان همدان، میزبان هفته اول این رقابت‌ها در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد واحد همدان، است.

 

مربی تیم کشتی استان همدان، در نشست مطبوعاتی این دوره از مسابقات، اظهار کرد: کشتی ورزش بی رکورد است و خدا را شکر شرایط خوبی داریم. امیدوارم ورزشکاران ما بتوانند به نحو احسنت نکاتی که کار کردیم و آموزش دیدند را بدون کمترین اشتباه نمایش دهند و بهترین نتیجه را کسب کنیم.

 

جلال لطیفی ادامه داد: امیدوارم برگزاری این مسابقات ادامه‌دار باشد و در رده سنی جوانان هم این مسابقات را داشته باشیم چون این کار به استعدادیابی در کشتی‌گیران، کمک می‌کند از طرفی شش ماه دیگر مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی است و برگزاری این مسابقات باعث رشد ورزشکاران، خواهد شد.

-

 

حمید سعیدفر، مربی تیم کشتی استان ایلام در این نشست، اظهار کرد: هدف ما از شرکت در این رقابت‌ها بیش از هرچیزی شکوفا و زنده کردن کشتی بود، با ۸۰ درصد آمادگی تیم را تکمیل کردیم و به این مسابقات آمدیم.

 

سعیدفر تصریح کرد: مشکلاتی بوده اما تا حدودی آماده هستیم و بچه‌های تیم ما دست و پا بسته نیستند.

 

حمیدرضا قربانی، مربی تیم کشتی استان لرستان در این نشست، گفت: ما از دو ماه پیش مسابقات لیگ داخل استان و یک دوره مسابقه استانی برگزار کردیم تا یک تیم قوی برای شرکت در این مسابقات داشته باشیم و با دست پر به استان برگردیم.

 

قربانی ادامه داد: جا دارد به مرور زمان با همین مسابقات بتوانیم مانند قبل ستارگان خوبی از غرب برای تیم ملی پرورش دهیم و مانند سابق، کشتی گیران خوبی را در سطح کشور، مطرح کنیم.

 

وی گفت: جا دارد به مرور زمان با همین مسابقات بتوانیم مانند قبل ستارگان خوبی از غرب برای تیم ملی پرورش دهیم

 

مهرداد جعفری، مربی تیم کشتی استان مرکزی در این نشست، اظهار کرد: ما برای شرکت در این مسابقات از کشتی گیران ملی پوش استان هم استفاده کردیم و با تیم کامل آمدیم تا تیم‌های دیگر که همه از خوب‌های ایران هستند را شکست دهیم.  

 

جعفری با بیان اینکه تیم ما نوپا است و آمدیم خودمان را به کشتی ایران ثابت کنیم و حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، ادامه داد: برگزاری این نوع از مسابقات چون به صورت تیم به تیم است باعث می‌شود عیار استان‌ها مشخص شود بنابراین امیدوارم فدراسیون برنامه‌ای بچیند تا این مسابقات، هر ساله در همه رده ها به صورت متمرکز برگزار شود.

 

محمدرضا اختیاری، مربی تیم کشتی استان کرمانشاه در این نشست، گفت: ما در قالب باشگاه مقاومت به عنوان برند استان کرمانشاه در این مسابقات شرکت کردیم و مربیان خوبی داریم. تیم ما ترکیبی از نوجوانان و نونهالان (برای پشتوانه سازی) است و امیدواریم بتوانیم نتیجه مطلوب نظر باشگاه و استان را کسب کنیم.

 

اختیاری تصریح کرد: با همه استان‌ها مراودات و دوستی داریم اما ترکیبی برای برد چیدیم تا از نظر تاکتیکی و تکنیکی بتوانیم تیم برنده باشیم.

 

دلیر ایرانی، مربی تیم کشتی استان کردستان در این نشست، بیان کرد: تیم ما آمادگی خوبی دارد و در این مسابقات شرکت کردیم تا برنده باشیم.

 

ایرانی تصریح کرد: برگزاری لیگ از هر نظر عالی است و باعث می‌شود استعدادهای بیشتری جذب کشتی شوند.