شهر خبر

نابودی کامل موهای زائد چانه با این نوع آرد

یکی از مشکلات برخی از خانم ها موهای زائد زیر چانه هستند که می توانند برای از بین بردن آن ها از مواد طبیعی و خانگی و بدون ضرر استفاده کنند.

نابودی کامل موهای زائد چانه با این نوع آرد

به گزارش منیبان؛ ممکن است خودتان را در آینه ببینید و متوجه رویش موهای زائد روی چانه تان شوید. شاید برای یک خانم این بتواند جزء بدترین تجربه های زندگی اش باشد. از آن جا که بند انداختن و وکس کردن می تواند کمی وضعیت را بهتر کند اما درد آن غیرقابل تحمل است.

به جای این که مدام مجبور باشید روش های دردناک را امتحان کنید و از چشمانتان اشک بیاید و صورتتان ورم کند، می توانید یاد بگیرید که چگونه با استفاده از روش های طبیعی و بدون درد این موهای زائد را از بین ببرید.

البته روشهای خانگی در مقایسه با روش هایی که قبلا استفاده می کردید، کمی متفاوت هستند. ممکن است که در نهایت یک صورت صددرصد تمیز و عاری از هرگونه موهای زائد را داشته باشید اما اگر به طور مداوم از آن ها استفاده کنید، رشد موها به شدت کند می شود و در نهایت با کاهش حجم موها در قسمت چانه مواجه خواهید شد.

چه چیزی باعث ایجاد موی زائد در چانه می شود؟

رویش موها در قسمت چانه و پشت لب و کناره های گونه ها و پیشانی موی زائد محسوب می شوند؛ مخصوصاً زمانی که این موها به شدت زبر باشند و شبیه به ریش مردانه باشند. عوامل زیادی عامل ایجاد این موها هستند که برخی از آن ها شامل موارد زیر می باشند:

بلوغ:

زمانی که دخترها به سن بلوغ می رسند، اختلالات هورمونی باعث ایجاد رشد موهای زائد در صورتشان می شود.

تیروئید:

عملکرد نامناسب غده تیروئید عاملی برای به هم ریختگی هورمون ها است و باعث ایجاد موهای زائد روی چانه می شود.

هیرسوتیسم:

رشد نامتوازن مو در زنان که به دلیل اختلالات هورمونی است و الگوهای شبیه به موی مردانه را ایجاد می کند.

مشکلات دیگر:

مشکلات دیگر مانند استفاده از قرص های جلوگیری از بارداری، داروهایی که هورمون ها را تغییر می دهند یا خود بارداری عامل ایجاد این موهای زائد می شوند.

سندروم تخمدان پلی کیستیک:

یکی دیگر از اختلالات هورمونی در قاعدگی خانم ها هم این سندروم است که باعث ایجاد این مشکلات می شود.

تخمدان پلی کیستیک

چگونه از شر موهای زائد روی چانه خلاص شویم؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، درمان های خانگی برای رفع و کم شدن موهای زائد چانه ممکن است در وهله اول موثر نباشد اما با گذشت زمان می توانند پوست نرم و یکدست را به شما تحویل بدهند.

پس بهتر است یکی از این روش ها را دنبال کنید تا بتوانید تأثیر آن را در طولانی مدت ببینید.

1. رفع موهای زائد چانه با نوعی آرد به نام آرد جو

آرد جو لایه برداری بسیار ملایمی را روی صورت انجام می دهد و برای تمام انواع پوست ها مناسب است و به سطح پوست آسیب وارد نمی کند. اضافه کردن پالپ موز به آن می تواند پوست بدون مو را به شما تحویل دهد و همچنین درخشندگی طبیعی روی پوست ایجاد خواهد کرد.

مواد لازم:

    یک قاشق چای خوری پودر جو

    دو قاشق چای خوری پالپ موز

طرز تهیه:

پالپ موز را به پودر جو اضافه کنید تا حالت خمیری بگیرد و سپس آن را به چانه بزنید و 15 دقیقه صبر کنید و با دستان مرطوب به آرامی این ناحیه را در خلاف جهت رویش موها اسکراب کنید. سپس صورت را با آب بشویید و مرطوب کننده بزنید. 2 الی 3 بار در هفته این کار را انجام دهید. این روش عوارض جانبی ندارد.

آرد جو

2. سفیده تخم مرغ و نشاسته ذرت

سفیده تخم مرغ یکی از درمان های خانگی موثر برای از بین بردن موهای صورت است. زمانی که خشک شود، می تواند حالت چسبندگی روی پوست صورت ایجاد کند و موهای زائد را به خودش بگیرد و آن ها را از روی صورت بردارد. نشاسته ذرت هم، خاصیت سفیده تخم مرغ را در این مورد افزایش می دهد.

اگر این کار را به صورت مداوم تکرار کنید، موهای زائد صورتتان کم می شود.

مواد لازم:

    یک عدد سفیده تخم مرغ

    یک قاشق چای خوری نشاسته ذرت

طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ و زرده را جدا کنید. آن را خوب هم بزنید و سپس نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و سعی کنید که مجددا به خوبی هم بزنید. این لایه از ترکیب مواد را روی ناحیه چانه قرار دهید. 25 دقیقه صبر کنید تا به صورت کامل خشک شود و سپس آن را در خلاف جهت رویش مو از روی صورتتان بِکَنید و بعد با آب شستشو دهید و مرطوب کننده بزنید. یک الی دو بار در هفته این کار را تکرار کنید. البته این روش برای صورت های حساس مناسب نیست.

3. روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس

موی زائد زیادی روی ناحیه چانه با روغن لاوندر یا اسطوخودوس همراه با روغن درخت چای معجزه می کند. ترکیب این دو روغن رشد موها را به شدت آهسته کرده و می تواند سطح هورمون های مردانه که برای بدن شما ضروری نیستند را کاهش دهند.

مواد لازم:

    4 الی 5 قطره روغن درخت چای

    یک قاشق چای خوری روغن اسطوخودوس

طرز تهیه:

روغن ها را در یک کاسه خشک و تمیز به خوبی مخلوط کنید. یک لایه از آن را به چانه بزنید وشب تا صبح صبر کنید. 2 الی 3 بار در هفته این کار را تکرار کنید. روغن های طبیعی برای همه انواع پوست ها مناسب نیستند. پس حتما این کار را انجام دهید.

4. گلاب و آرد نخود سبز

آرد نخود سبز یکی دیگر از روش های سنتی هندی برای از بین بردن موهای زائد است، بافت سفتی دارد و می تواند موهای ظریف چانه را هم بردارد و سلول های مرده را نیز از روی پوست بیرون بکشد. اضافه کردن گلاب به این پودر باعث خمیر شدن آن می شود و از پوست شما در برابر آلودگی ها محافظت می کند.

مواد لازم:

    دو قاشق چای خوری آرد نخود سبز

    نصف فنجان گلاب

طرز تهیه:

گلاب و آرد را با یکدیگر ترکیب نمایید، به خوبی هم بزنید و خمیر به دست آمده را بر چانه اعمال نمایید و صبر کنید تا خشک شود و سپس با انگشتان خیس خود روی این ناحیه بکشید و این کار را در خلاف جهت رویش موها انجام دهید و در نهایت صورت تان را با آب بشویید و بعد مرطوب کننده بزنید. دو بار در هفته این کار را انجام دهید. اگر آکنه یا جوش روی چانه دارید، از انجام این کار خودداری کنید.

5. زردچوبه و پاپایا

چندین بار در مطالب قبلی بخش بهداشت و سلامت نمناک گفته ایم که زردچوبه یک درمان خانگی عالی برای از بین بردن موهای زائد صورت است. خاصیت اسکراب کردن دارد و می تواند ریشه مو را سست کند و پوست شفافی به شما بدهد.

پاپایای خام نیز حاوی آنزیم هایی به نام پائین است که فولیکول های مو را ضعیف می کند و از رشد مجدد آن ها جلوگیری خواهد کرد . به شرطی که استفاده منظم از آن ها داشته باشید.

مواد لازم:

    نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه

    دو قاشق چای خوری پاپایا خرد شده

طرز تهیه:

پالپ پاپایای خام را با زردچوبه مخلوط کنید و آن را به مدت 2 الی 3 دقیقه روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید. 20 الی 30 دقیقه بیشتر صبر کنید و سپس آن را با آب بشویید. 2 الی 3 بار در هفته این روش را تکرار کنید.

حتما در ابتدا این روش را در قسمت کوچکی از پوست بدن خود انجام دهید و تست کنید.

6. شیر و ژلاتین:

شیر و ژلاتین یک گزینه مناسب جایگزین وکس کردن هستند. کلاژن خاصیت پلاستیکی دارد و بعد از خشک شدن، خاصیت آن افزایش پیدا می کند. زمانی که آن را به صورت تان اعمال می کنید، لایه نازکی روی پوست ایجاد می کند که می توانید آن را از روی پوست بردارید و موهای صورت نیز همراه با آن برداشته خواهد شد.

مواد لازم:

    یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین

    یک قاشق غذاخوری شیر

طرز تهیه:

شیر و پودر ژلاتین را داخل یک کاسه بریزید و آن را داخل مایکروویو قرار دهید. 10 الی 15 ثانیه صبر کنید تا زمانی که احساس کردید بافت چسبنده پیدا کرده از آن استفاده کنید و آن را روی چانه بزنید .20 دقیقه صبر کنید به آرامی آن را خلاف جهت رویش موهایتان بردارید و سپس با آب بشویید.یکبار در هفته این کار را انجام دهید.

*هرگز ژلاتین را روی پوستی که کبودی دارد قرار ندهید.

7. عدس و آب سیب زمینی

آب سیب زمینی یک سفید کننده طبیعی برای پوست صورت است. اضافه کردن عدس به آب سیب زمینی، موهای زائد را به مرور زمان کاهش خواهد داد.

مواد لازم:

    یک قاشق غذاخوری آب سیب زمینی

    یک قاشق غذاخوری خمیر عدس

طرز تهیه:

عدس ها را شب تا صبح داخل آب بگذارید تا نرم شوند و سپس آب سیب زمینی را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید و آن را روی چانه خشک و تمیز خود قرار دهید. 20 دقیقه صبر کنید و با حرکات دایره ای شکل به آرامی آن را اسکراب کنید و سپس ناحیه مورد نظر را با آب بشویید. دو بار در هفته از این روش استفاده کنید.

*این روش برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند و پوستشان حساس است، مناسب نمی باشد.

روش های طبیعی و خانگی که در بالا نام بردیم، تنها زمانی مناسب هستند که به اندازه کافی وقت داشته باشید. گاهی اوقات ممکن است اصلاً شما را به نتیجه مورد نظر نرساند. پس در چنین مواردی راه های دیگری به شما پیشنهاد می شود که شامل موارد زیر است:

بند انداختن:

بند انداختن یک روش اقتصادی و محبوب برای از بین بردن موهای چانه است که می توانید نتیجه آن را سریعاً ببینید اما بافت پوست و رنگ آن ممکن است بعد از مدت زمان طولانی استفاده از این روش، دچار تغییر شود.

وکس کردن:

وکس کردن برای قسمت چانه کمی دردناک و سخت است و همچنین ممکن است برای بعضی از افراد مناسب نباشد. پس حتما با یک متخصص زیبایی مشورت کنید.

کرم موبر:

این کرم های شیمیایی در ریشه موها حل می شوند و آن ها را از روی پوست برمی دارند. استفاده از آن ها در خانه راحت است اما ممکن است به شدت به پوست شما آسیب بزند.

لیزر:

لیزر گران است و حتماً باید توسط یک متخصص انجام شود. لیزرها خطرناک هستند و ممکن است سلول های سالم را در صورتی که درست استفاده نشوند، به هم بریزند.

وبگردی