شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#جدید#وزیر اقتصاد#شورای عالی

ماموریت‌های وزیر اقتصاد برای مدیرعامل جدید بورس چیست؟

سیداحسان خاندوزی بعد از جلسه با اعضای شورای عالی بورس، انتخاب مجید عشقی را به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد.

ماموریت‌های وزیر اقتصاد برای مدیرعامل جدید بورس چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزیر اقتصاد ماموریت های مدیرعامل جدید بورس را بیان کرد و گفت: مطالبه شورای عالی بورس این است که برنامه‌ها به شکل زمان‌بندی شده انجام شود.

سیداحسان خاندوزی بعد از جلسه با اعضای شورای عالی بورس، انتخاب مجید عشقی را به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد و افزود: آقای مجید عشقی با مسئولیت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و رئیس هیأت‌مدیره و چهار نفر دیگر به عنوان اعضای هیأت مدیره سازمان بورس انتخاب شدند.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به برنامه‌هایی که اعضای هیأت‌مدیره جدید ارائه دادند و مورد تأیید شورای عالی بورس قرار گرفت، شاهد تحولات رو به بهبودی در بازار سرمایه کشور باشیم.

ماموریت‌های مدیرعامل جدید بورس

وزیر اقتصاد در مورد ماموریت های مدیرعامل جدید بورس و هیات‌مدیره سازمان گفت: راهبردهای کلان که از طرف اعضای هیأت‌مدیره جدید ارائه شد و ما در شورای عالی بورس آن‌ها را پذیرفتیم عبارت است از نظارت عامه مردم بر فعالیت ناشران و شرکت‌ها که باید به شدت تقویت، شفاف و منصفانه شود، حرکت کردن تمام تنظیم‌گری‌ها و مقررات داخل بازار به سمت عادلانه شدن و پاسخگو شدن کل بازار، توسعه فناوری‌های مقررات‌گذاری که فناوری‌های جدید هستند، ایجاد اکوسیستم تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط برای کمک کردن به بخش تولید که به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور کمک کند و همچنین بازمهندسی نسل نوینی از زیرساخت‌های فنی است.

خاندوزی گفت: امیدوارم این راهبردها مد نظر قرار گیرد و شورای عالی بورس تلاش می‌کند که نظارت جدی را انجام دهد تا اعضای هیأت‌مدیره که تعهدات خوبی را دادند در عمل هم ملتزم باشند و در برایند کار به اعتماد بازار سرمایه و حکمرانی صحیح و شفافیت منجر شود و در نهایت به تأمین مالی تولید کنندگان و خانوارها کمک کند.