شهر خبر

تاکید دبیرکل اتحادیه عرب بر تشکیل سریع دولت جدید در عراق


تاکید دبیرکل اتحادیه عرب بر تشکیل سریع دولت جدید در عراق

دبیرکل اتحادیه عرب به دنبال اعلام نتایج انتخابات در عراق خواست که تشکیل دولت جدید در این کشور تسریع شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مصری الیوم، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب با تاکید بر اهمیت احترام به نتایج انتخابات عراق، خواستار تسریع تشکیل دولت جدید بر اساس زمانبندی‌های مقرر در قانون اساسی در این کشور شد.

دبیر کل اتحادیه عرب تبریک خود را به عراقی‌ها برای برگزاری امن و بدون مشکل انتخابات پارلمانی اعلام کرد و همچنین از دولت عراق برای این دستاورد مهم و پایبندی به تعهداتش در قبال ملت عراق تقدیر کرد.

این در حالی است که دبیرکل اتحاد عرب گزارشی از سفیر «سعید ابوعلی» دستیار دبیرکل و رئیس نمایندگی اتحادیه کشورهای عربی برای نظارت بر انتخابات پارلمانی عراق در مورد ارزیابی ماموریت از روند انتخابات در عراق، از جمله مشاهدات میدانی دریافت کرد.

ابوالغیط ضمن تاکید بر اهمیت احترام به نتایج انتخابات عراق، خواستار تسریع در روند تشکیل دولت جدید مطابق با زمانبندی مقرر در قانون اساسی به منظور پیشبرد روند اصلاحات و بازسازی عراق و دستیابی ملت آن به رفاه و توسعه شد.

پنجمین دور از انتخابات پارلمانی عراق که نخستین انتخابات زودهنگام در این کشور بود یکشنبه پیش برگزار شد . نتایج اولیه اعلامی از سوی کمیساریای عالی انتخابات که یک روز پس از برگزاری انتخابات اعلام شد، با اعتراض رسمی گروه‌های سیاسی مختلف از جمله ائتلاف الفتح، حزب اتحادیه میهنی کردستان، «الحزب الاسلامی العراقی» (حزب اسلامی عراق)، ائتلاف النصر و شماری از شخصیت‌ها و نمایندگان سابق پارلمانی همراه شد.

انتهای پیام/