شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#ترامپ#دونالد ترامپ
آمریکایی‌ها به ترامپ: برای انتخابات 2024 بیا

آمریکایی‌ها به ترامپ: برای انتخابات 2024 بیا

67 درصد جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در یک نظرسنجی، از دونالد ترامپ می‌خواهند دوباره به میدان بیاید.

اعتمادآنلاین| نظرسنجی جدیدی حاکی از ِیکه‌تازی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا، به‌عنوان نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری سال 2024 است.

 

به گارش ایندیپندت، طبق نظرسنجی موسسه مورنینگ کانسالت (Morning Consult)، اکثر رای‌دهندگان جمهوری‌خواه می‌خواهند آقای ترامپ برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، اما نامزدهای اصلی در گروهی که ترجیح می‌دهند او در انتخابات شرکت نکند مایک پنس، معاون پیشین ریاست جمهوری، و ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، هستند.

 

طبق نظرسنجی مورنینگ کانسالت/پولیتیکو، بیش از دوسوم‌ (67 درصد) رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه می‌گویند آقای ترامپ دوباره باید در انتخابات شرکت کند و 29 درصد جمهوری‌خواهان می‌گویند آقای ترامپ نباید وارد این رقابت شود.

 

سهم جمهوری‌خواهانی که به آقای ترامپ نظر مطلوب دارند از این هم بیشتر است (82 درصد)، این در حالی است که 17 درصد نظری نامطلوب به رئیس‌جمهوری پیشین دارند. برخی جمهوری‌خواهان آقای ترامپ را دوست دارند، اما همچنان فکر می‌کنند او نباید دوباره وارد عرصه انتخابات شود.

 

از میان رای‌دهندگانی که اعتقاد دارند آقای ترامپ باید رقابت سال 2024 را به سایر نامزدها واگذار کند، 26 درصد ترجیح می‌دهند آقای پنس مورد تایید قرار گیرد و 20 درصد معتقدند آقای دسانتیس باید نامزد جمهوری‌خواهان باشد.

 

به نظر 67 درصد جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در این نظرسنجی، آقای ترامپ باید دوباره به میدان بیاید و 47 درصد می‌گویند در انتخابات مقدماتی به او رای خواهند داد. این رقم به میانگین 50 درصد به‌دست‌آمده در چهار نظرسنجی مقدماتی پس از شکست در برابر جو بایدن در انتخابات ماه نوامبر نزدیک است.