شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قدس#منابع

تخریب تاسیسات تجاری فلسطینیان در قدس اشغالی


تخریب تاسیسات تجاری فلسطینیان در قدس اشغالی

منابع خبری از تخریب ۳۰ تاسیسات تجاری فلسطینیان در شمال قدس اشغالی و یورش شهرک‌نشینان صهیونیستی به مسجدالاقصی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عرب 48، در ساعات اولیه صبح روز پنجشنبه ، نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی چندین تاسیسات تجاری و یک ایستگاه سوخت در نزدیکی ایست بازرسی نظامی «قلندیا» در شمال قدس اشغالی را تخریب کردند.

شاهدان عینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر صهیونیستی پس از بستن این منطقه ، تخریب حدود 30 تاسیسات از جمله مغازه سبزیجات ، پمپ بنزین و کارواش را آغاز کردند که این اقدام باعث ترافیک شدیدی شد.

این تخریب همزمان با اعلام رژیم غاصب اسرائیل مبنی بر توسعه در ایست بازرسی قلندیا و افتتاح تونلی است که خیابان 60 و 443 شهرک نشینان را با تونلی که این رژیم آن حفر کرده است ، متصل می‌کند.

این در حالی است که سران صهیونیستی برای ساخت شهرک جدیدی که شامل هزاران واحد مسکونی و تجاری در زمینهای فرودگاه قدس، واقع در منطقه قلندیا است ، فشار می‌آورند.

شهرداری قدس در حال حاضر برای ترویج ساخت 10 هزار واحد شهرک سازی در منطقه قلندیا، به ویژه در زمینهای فرودگاه که توسط سران صهیونیستی از سال 1967 تصرف شده است ، کار می‌کند.

شهرک جدید بر روی 900 دانم از 1200 دانم مساحت کل فرودگاه ساخته می‌شود ، که اسرائیل در سال 2000 آن را بست و پس از اختصاص آن برای پروازهای داخلی ،استفاده از آن را متوقف کرد.

گزارش منتشر شده توسط جنبش صلح اکنون نشان می‌دهد که رژیم غاصب اسرائیل قصد دارد شهرکی در مورد آنچه که سران صهیونیستی آن را «سرزمین دولتی» می‌دانند ، ایجاد کند.

بر اساس یک گزارش، مراحل رویه‌ای قبل از شروع ساخت و ساز شهرک در دسامبر 2021 اجرایی می‌شود و حداکثر 3 سال به طول می‌انجامد.

شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی همچنان به اقدامات خصمانه خود علیه مقدسات فلسطینیان ادامه می‌دهند. بر اساس گزارش منابع امروز ، پنجشنبه 14 اکتبر 2021 شهرک نشینان صهیونیستی تحت حفاظت شدید نظامیان اشغالگر صهیونیستی به حیاط مسجد مقدس الاقصی یورش بردند.

منابع داخلی گزارش دادند که تعدادی از شهرک نشینان صهیونیستی از طریق دروازه مغربی به الاقصی یورش بردند و اقدامات تحریک آمیزی را در حیاط آن انجام دادند.

همچنین منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را به ضرب گلوله در جنوب رام الله به شهادت رساندند.

نظامیان صهیونیست این جوان فلسطینی را در پست ایست و بازرسی قلندیا واقع در جنوب رام الله به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

صهیونیست‌ها روز چهارشنبه نیز با یورش به «الخلیل» واقع در کرانه باختری به ضرب و شتم فلسطینیان پرداختند. بر اساس این گزارش، تعدادی از فلسطینیان در نتیجه شلیک گلوله‌های گاز اشک‌آور صهیونیست‌ها در الخلیل آسیب دیدند.

طی روزهای اخیر درگیری میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی شدت گرفته است.

انتهای پیام/