شهرخبر

فدراسیون فوتبال عربستان علت لغو سفر پرسپولیس را اعلام کرد

فدراسیون فوتبال عربستان: پرسپولیس اطلاعات پروازش را به موقع ارسال نکرد

دبیرکل فدراسیون فوتبال عربستان گفت: علت صادرنشدن مجوز پرواز تیم فوتبال پرسپولیس، تاخیر این باشگاه در ارسال اطلاعات پرواز بود.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس که باید روز شنبه در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در عربستان به مصاف الهلال این کشور برود، قرار بود دیروز به ریاض سفر کند. کاروان پرسپولیس صبح دیروز به فرودگاه مهرآباد رفت اما پس از پنج ساعت معطلی در فرودگاه مجوز پرواز این تیم از سوی فرودگاه مقصد صادر نشد. در نهایت هم سرخپوشان به خانه برگشتند تا در فرصت دیگری به عربستان سفر کنند.

پس از بروز این اتفاقات، باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که هماهنگی‌های لازم از پیش انجام شده و مشکل به‌وجودآمده به خاطر «کارشکنی» فرودگاه مقصد بوده است.

با این وجود ابراهیم قاسم دبیرکل فدراسیون فوتبال عربستان گفت: مسوولیت میزبانی برعهده فدراسیون است و نه باشگاه‌ها. بنابراین اعتراض باشگاه پرسپولیس به الهلال ارتباطی ندارد.

وی افزود: فدراسیون‌ها بر مبنای ضوابط و مقررات در این خصوص اقدام می‌کنند. علت صادرنشدن مجوز پرواز پرسپولیس این بود که آنها تاخیر زیادی در ارسال اطلاعات مرتبط با پرواز اختصاصی خودشان به ریاض داشتند. درباره این موضوع با کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تماس گرفتیم. از یک هفته پیش مدارک را خواستیم اما پرسپولیس با تاخیر زیاد روز سه‌شنبه این مدارک را ارسال کرد. انجام امور اداری لازم در این خصوص زمان‌بر است.

دیروز حمیرا اسدی رییس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران هم گفته بود که مشکل پیش‌آمده به «کارشکنی» عربستان ارتباطی ندارد و پرسپولیسی‌ها مدارک خود را به‌موقع ارسال نکرده‌اند.

منبع: ایرنا