شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترامپ#مجلس#دولت#مجلس نمایندگان

مجلس نمایندگان آمریکا مقام دولت ترامپ را احضار کرد


مجلس نمایندگان آمریکا مقام دولت ترامپ را احضار کرد

یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که در حال تحقیق درباره یورش مرگبار ۶ ژانویه به ساختمان کنگره است، یک مقام سابق دولت ترامپ را برای ادای توضیحات احضار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که در حال تحقیق درباره یورش مرگبار 6 ژانویه به ساختمان کنگره است، جفری کلارک مقام سابق وزارت دادگستری آمریکا را که از حامیان ادعاهای مطرح شده از سوی ترامپ درباره تقلب در انتخابات بود، احضار کرده است.

 

بنی تامپسون رئیس دموکرات کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: این کمیته باید همه جزئیات مربوط به تلاش های دولت قبلی برای تاخیر در روند تایید نهایی اعتبار نتایج انتخابات 2020 را بفهمد و اطلاعات نادرست منتشر شده درباره نتایج انتخابات را افشا کند.

وی افزود: ما باید از نقش آقای کلارک در این تلاش ها در وزارت دادگستری مطلع شویم و متوجه شویم که چه افرادی در دولت قبلی در این تلاش ها نقش داشته‌اند. این کمیته از آقای کلارک انتظار دارد که با روند تحقیقات، همکاری کاملی داشته باشد.

این کمیته از کلارک خواسته است تا برای ادای توضیحات در روز 29 اکتبر حاضر شود.

مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون برای ده ها مقام سابق دولت ترامپ احضاریه صادر کرده است. ترامپ از این افراد خواسته است تا با کمیته تحقیقاتی مجلس نمایندگان آمریکا همکاری نکنند.

انتهای پیام/