به گزارش برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید حمید سجادی در دیدار آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، عنوان کرد: جمهوری اسلامی از ورزش علاوه بر مباحث آمادگی جسمانی و نشاط برای تحکیم خانواده، وحدت ملی، غرورآفرینی و افزایش اعتماد ملی بهره می برد.  ورزش های بومی-محلی و عشایری در دوره جدید وزارت ورزش وجوانان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

دکتر سجادی با تاکید بر حمایت از رشته ورزشی چوگان افزود: این رشته ورزشی 600 سال قبل از میلاد مسیح در ایران قدمت داشته است. حمایت از ورزش بومی و باستانی چوگان یکی از اولویت های مهم این وزارتخانه در دوره جدید است.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: کمان گیری با اسب یکی از ورزش ها و سنت های دیرینه ایرانیان است که امروز در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته و خود را در سطح یک ورزش حرفه ای معرفی کرده است.

سجادی با اشاره به ظرفیت های سنت های دیرینه ایرانی تصریح کرد: بسیاری از رشته های بومی و محلی ایران مورد توجه سایر ملل قرار گرفته و این رشته های مهیج به کشورهای دیگر صادر شده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در دولت سیزدهم تلاش می شود مطالبه و چالش های جوانان از نظام و قسمت های مختلف کشور به نحو شایسته ای پاسخ داده شود. وزارت ورزش بستر لازم را برای کشف، هدایت و تعلیم و تربیت ایجاد خواهد کرد تا این افراد برای در دست گرفتن مناصب کلیدی کشور در آینده آمادگی لازم مدیتریتی را داشته باشند.