شهرخبر

رکورد جدید میزان خودکشی در میان کودکان و نوجوانان ژاپنی

خودکشی

وزارت آموزش و پرورش ژاپن اعلام کرد همزمان با همه گیری کرونا خودکشی در بین کودکان این کشور به بالاترین میزان خود طی چهار دهه اخیر رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های محلی به نقل از وزارت آموزش و پرورش ژاپن اعلام کرده اند آمار خودکشی در میان کودکان و نوجوانان این کشور از زمان آغاز همه گیریکرونا  تا به امروز به طرز چشمگیری افزایش داشته است.

به گفته وزارت آموزش و پرورش ژاپن با آغاز همه گیری کرونا در جهان و اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی مدارس و نیز اختلال در برگزاری کلاس‌های درس، بیش از ۴۱۵ کودک و نوجوان ژاپنی در مقاطع مختلف دست به خودکشی زده اند.

روزنامه دولتی ژاپن امروز در خبری در این باره نوشت: این رقم تقریباً ۱۰۰ نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که بالاترین میزان از سال ۱۹۷۴ تا به حال است.

به طور کلی کشور ژاپن یکی از کشورهاییست که آمار خودکشی در آن بالا است و در صدر هفت کشور اول جهان در این زمینه قرار دارد ولی با تلاش‌های دولتی آمار خودکشی طی سال‌های اخیر کاهش داشته است. با این حال، با شروع همه گیری کرونا این رقم بار دیگر افزایش یافته است.

وزارت آموزش و پرورش ژاپن اعلام کرد در سال گذشته تحصیلی بیش از ۱۹۶ هزار کودک و نوجوان بیشتر از ۳۰ روز یا بیشتر در سر کلاس‌های درس خود حاضر نشده اند. مقامات ژاپنی علت این اتفاق را تغییرات رفتاری در محیط مدرسه و خانه به دلیل همه گیری کرونا می‌دانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران