به گزارش برنا؛   فاطمه رضوان مدنی، معاون توسعه از پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی در همایش یادبود قربانیان سوانح ترافیکی گفت: حوادث ترافیکی از علت های عمده درگیر شدن افراد ۵ تا ٢٩ سال است.

او با بیان اینکه براساس آمار  سازمان جهانی بهداشت یک میلیون و ٣۵٠ هزار  نفر جان خود را در حوادث از دست می دهند و  ٢٠ تا ۵٠ میلیون نفر نیز دچار  مصدومیت می شوند، افزود: در کشور ما میزان آسیب های ناشی از تصادف در افراد دارای درآمد پایین و متوسط بیشتر است.

رضوان مدنی ادامه داد: میانگین سن افرادی که در حوادث رانندگی در ایران دچار  آسیب می شوند ٣۵ سال است  همچنین در دو دهه اخیر  شاهد این بودیم که سالانه حدود ٢٠ هزار نفر جان خود را از دست می دهد و ۵٠٠ هزار نفر بر اثر تصادفات دچار مصدومیت می شوند.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: یکی از مشکلات تصادفات،  آسیب های نخایی است چرا که کیفیت زندگی، اشتغال و ارتباط فرد دچار مشکل می شود.

او با بیان اینکه  آمارهایی که دچارافراد در تصادفات دچار  ضایعه می شوند در سال زیاد است و لازم است اقدامات خوبی انجام دهیم، ادامه داد:  ما در ارتباط با معلولیت ها اقدامات مختلفی انجام می دهیم که آموزش در پایه دهم و یازدهم یکی از این اقدامات است  همچنین باید در کنار هم با همکاری سایر نهاد ها درصدی از بودجه خود را برای فرهنگ سازی مردم به کار گیریم.

رضوان مدنی ادامه داد: سازمان بهزیستی بیش از یک میلیون و ۶٠٠ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده که ٢٧ هزار نفر دارای آسیب نخایی هستند همچنین برای افرادی که امکان نگهداری خانواده ندارد مراکز شبانه روزی داریم.

او با اشاره به اینکه به تمام کسانی که بر اثر تصادفات بستر گرا شدند یک میلیون تومان پرداخت می کنیم، گفت:  البته همه ی این خدمات هیچ کدام کافی نیست و باید کاری کنیم که این افراد زندگی بهتری داشته باشند.

//انتهای پیام: 5