شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#مهاجران

موج خشونت‎ اروپا علیه مهاجران در مرزهای زمینی و دریایی

فیلم| موج خشونت‎ اروپا علیه مهاجران در مرزهای زمینی و دریایی

گزارش‌ها درباره خشونت علیه مهاجران از سوی مرزبانان یونان و کرواسی نشان می‌دهند که این خشونت در مرزهای اروپا از بالکان تا دریای اژه امری معمول است.

به گزارش مشرق، اخیرا روزنامه «اشپیگل» و دیگر رسانه‌های اروپایی گزارش مشترکی منتشر کرده‎اند که از خشونت گسترده نیروهای امنیتی کرواسی و یونان علیه مهاجران و پناهجویان حکایت داشت.

این گزارش با ارائه ویدئوهایی نشان می‌داد که چگونه نیروهای ویژه و نقاب دار کرواسی اقدام به ضرب و شتم مهاجران در مرز کرده و با باتوم آن‌ها را به سمت بوسنی هدایت می‌کنند.

دانلود

اکنون پایگاه «ایپکتر»، در گزارشی با عنوان «وجود حملات غیرقانونی علیه مهاجران در مرزهای اروپا افشا می‌شود»، به این موضوع پرداخته است.

این گزارش می‎گوید «ارتش در سایه اتحادیه اروپا از بازگرداندن پناهندگان در بالکان غربی و دریای اژه خبر می‌دهد.»

بر اساس این گزارش، «بازگرداندن غیرقانونی و خشونت علیه پناهجویان و مهاجران در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا امری عادی است؛ از بالکان غربی تا دریای اژه همواره گزارش‌های مداومی از تجاوزهای فیزیکی، تهدید بی پروا و نقض حقوق پناهجویان و مهاجران منتشر می‌شود.»

دانلود

تعدادی از نهادهای غیردولتی حقوق بشری شامل سازمان عفو بین الملل و پزشکان بدون مرز به دنبال شواهدی شخصی از مهاجرانی بوده‎اند که قربانی این اقدامات غیرقانونی شده‎اند.

اگرچه به دلیل فقدان شواهد بصری و جزئیات دقیق، انکار این اقدامات غیرقانونی از سوی کشورهای اروپایی همواره وجود داشته است.

اخیرا گزارشی از سوی رسانه‌ها درباره خشونت علیه مهاجران در مرزهای یونان، کرواسی و رومانی منتشر شد؛ این گزارش حاصل تحقیقات مشترکی است که با کمک ۸ روزنامه دیگر صورت گرفته و در جریان آن طی ۸ ماه جمع آوری شواهد، ردیابی زنجیره فرماندهی، ردیابی رسانه‌های اجتماعی، تصاویر ماهواره‌ای و پیگیری پول‌های مرتبط با بودجه اتحادیه اروپا صورت گرفته است.

این تحقیقات ۱۱ مورد بازگرداندن مهاجران در ۵ نقطه از مرزهای یونان، کرواسی و رومانی را نشان می‌دهند.

علاوه بر فیلمبرداری با استفاده از دوربین‌ها و پهپادها، شواهدی از قربانیان خشونت‌ها و مصاحبه‌های افشاگرانه‌ای از برخی نیروهای گارد رمزی جمع آوری شده است.

منبع: میزان