به گزارش خبرنگار برنا؛  سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در همایش یادبود قربانیان سوانح ترافیکی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: امروز ششمین روز هفته نیروی انتظامی است و با شعار پلیس، مرزبانی، تلاش جهادی، ایثار و شهادت نام گذاری شده است.

او با بیان اینکه یادبود قربانیان سوانح ترافیکی دوسالی است که در پلیس اجرا می شود و امسال تایید شد این برنامه با رعایت پروتکل ها برگزار شود، افزود: قربانیان سوانح ترافیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند چرا که ممکن است مجروحین آن تا پایان عمر با صندلی چرخدار سپری کنند.

سرهنگ جهانی  ادامه داد: نگاه ما به لحاظ اجتماعی فرهنگ سازی و آموزش است چرا که یکی از راهبرد های پلیس راهور است همچنین از سازمان های فرهنگ ساز چون صدا و سیما ، آموزش. پرورش و ... درخواست می کنم که در این زمینه ما را همراهی کنند.

او بیان کرد: طبق ماده ٢٣ قانون، ۵ درصد از تخلفات رانندگی باید به حوزه آموزش و فرهنگ سازی اختصاصی داده شود اما در دولت گذشته این امر  اعمال نشده است.

سرهنگ جهانی با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی متاسفانه با افعال ترک فعل دیگران مواجه است، افزود:  پویش ١٨١٨ را به دست سردار هادیانقر شروع به کار خواهد کرد. این پویش با هدف اینکه ١٨ درصد از کشته های تصادفات زیر ١٨ سال هستند و نه مقصرند و  نه مسبب آغاز به کار خواهد شد .