شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#پلیس راهور#حوزه

۵ درصد جرایم رانندگی باید در حوزه فرهنگ‌سازی هزینه شود


5 درصد جرایم رانندگی باید در حوزه فرهنگ‌سازی هزینه شود

معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: پنج درصد جرایم رانندگی وصول شده باید در حوزه فرهنگ‌سازی هزینه شود اما این اتفاق در دولت گذشته روی نداد.

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ عین‌الله جهانی صبح امروز در همایش یادبود قربانیان سوانح رانندگی با بیان اینکه نگاه ما به لحاظ اجتماعی و فرهنگی در پلیس راهور، آگاه‌سازی فرهنگی و آموزش است، اظهار کرد:
قانونی به نام ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی وجود دارد که در آن آمده، پنج درصد از جرایم رانندگی وصول شده باید در حوزه فرهنگ‌سازی هزینه شود.

معاون اجتماعی پلیس راهور تصریح کرد: آیا این موضوع (تخصیص پنج درصد جرایم رانندگی وصول شده در حوزه فرهنگ‌سازی) در دولت گذشته روی داد؟ آیا این بودجه‌ای که باید به فرهنگ‌سازی اختصاص پیدا کنند، برای پلیس قائل شدند؟ قطعاً این اتفاق روی نداد و اگر هم بوده در حداقلها بوده که با آن نمی‌شد کاری انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی متاسفانه با افعال و اعمالی ناشی است که ناشی از ترک فعل دیگران است. پلیس راهور در میدان پاسخگو است درحالیکه خیلی از سازمانها باید این کار را انجام می‌دادند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این مراسم پویش 18، 18 را آغاز می‌کنیم بدین معنا که 18 درصد از کشته‌های تصادفات زیر 18 سال سن دارند، یعنی نه مقصر و نه مسبب هستند و اگر تصادفی شود والدین باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/