شهر خبر

هدیه تهرانی بازیگر مطرح و محبوب سینمای ایران است که برای نخستین بار بازی در سینما را با فیلم «سلطان» ساخته مسعود کیمیایی تجربه کرد. تهرانی اما پیش از این فیلم با پیشنهادات دیگری رو به رو شده بود.

به گزارش هنر ام‌روز، «روز واقعه» ساخته شهرام اسدی نخستین فیلمی بود که قرار بود تهرانی نقش اصلی اش را بازی کند و حتی تست گریم هم شد اما در نهایت اسدی نقش را به لادن مستوفی سپرد.

سپس رضا رخشان تهیه‌کننده فیلم پرفروش «هزارپا»، که آن زمان عکاس فیلم «روز واقعه» بود تهرانی را به کیانوش عیاری معرفی کرد که برای نقش اصلی فیلم «بودن یا نبودن» به دنبال چهره تازه و ناشناخته‌ای بود. عیاری بلافاصله تهرانی را برای این نقش انتخاب کرد ولی تولید «بودن یا نبودن» بارها به تعویق افتاد و تهرانی حدود دو سال هیچ پیشنهادی را نپذیرفت تا کار در سینما را با این اثر عیاری شروع کند.

اخبار مرتبط:

زندگینامه و بیوگرافی هدیه تهرانی

افشاگری سعید راد از راز "هدیه تهرانی" بعد از 18 سال!

قصر لاکچری "هدیه تهرانی" رو شد

در نهایت زمانی که به نظر می‌رسید ساختن این فیلم در آینده نزدیک منتفی است هدیه تهرانی توسط رضا رخشان به مسعود کیمیایی معرفی شد و سپس پیشنهاد بازی در نقش اصلی «سلطان» مسعود کیمیایی را پذیرفت و جلوی دوربین او رفت. البته دو سال بعد طلسم ساخت «بودن یا نبودن» هم شکست، ولی با توجه به اصرار عیاری بر استفاده از چهره‌ ناشناخته برای نقش اصلی فیلم، او زنده یاد عسل بدیعی را انتخاب کرد که بازی درخشان و حضوری تاثیرگذاری هم در فیلم داشت.

در «سینما فَکت» به نکاتی از فیلم های سینمای ایران و جهان می پردازیم که شاید تا به حال نمی دانستید.