به گزارش برنا؛ فیلم سینمایی «تی‌تی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آیدا پناهنده در ادامه‌ی حضور جهانی خود، در بخش مسابقه بیست و ششمین دوره فستیوال سینمای مولف مراکش و هشتمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم دهوک در اقلیم کردستان عراق به نمایش درمی‌آید.

فستیوال سینمای مولف مراکش از تاریخ ۱۵ تا ۲۳ دسامبر، با رویکرد تمرکز بر سینمای مولف به مثابه سینمایی مبتنی بر هنر و اندیشه، رادیکال و ضد جریان اصلی که با نگاهی شخصی به ستایش انسان می پردازد،‌ برگزار خواهد شد.

فستیوال بین‌المللی فیلم دهوک نیز از تاریخ ۱۱ تا ۱۸ نوامبر در کردستان عراق برگزار خواهد شد. پناهنده پیش از این با دو‌ فیلم «ناهید» و «اسرافیل» برنده جایزه‌ بهترین کارگردان این فستیوال شده بود.

«تی‌تی»، چهارمین فیلم بلند آیدا پناهنده که در نخستین حضور جهانی خود، در سی و سومین فستیوال بین‌المللی فیلم توکیو به نمایش در آمد، در ادامه تور بین‌المللی خود، ماه گذشته نیز در بخش مسابقه دوازدهمین دوره فستیوال فیلم تریپولی و بخش مسابقه بیست و ششمین دوره فستیوال فیلم زنان ژاپن آیچی که بصورت فیزیکی برگزار شدند، به نمایش درآمده است.

این فیلم با بازی پارسا پیروزفر، الناز شاکردوست و هوتن شکیبا سال گذشته در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمد و در سه رشته‌ی بهترین فیلمنامه (آیدا پناهنده و ارسلان امیری) بهترین فیلمبرداری (فرشاد محمدی) و بهترین آهنگسازی (علیرضا افکاری) و همچنین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین شد. پخش جهانی فیلم سینمایی «تی‌تی» بر عهده DreamLab Films به مدیریت نسرین میرشب است.