جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: برای واکسیناسیون دانش‌آموزان در مناطق صعب‌العبور و حاشیه‌نشین اگر از ما درخواست شود، ما کمک خواهیم کرد.

او با بیان اینکه برای واکسیناسیون ما باید بخشی از لجستیک و نیروی انسانی از بخش خدمات فوریت‌های پزشکی خود برداریم و به واکسیناسیون بپردازیم، تصریح کرد: در چنین شرایطی به نوعی نباید کاری خراب شود و کار دیگری انجام شود و لازم است که ما وظیفه ی خودمان را انجام دهیم.

میعادفر افزود: حدود 7 ایستگاه سیار واکسیناسیون داریم و در تلاش برای حفظ آن هستیم و اگر مواردی از ما برای واکسیناسیون درخواست شد، قطعا با  هماهنگ چنین کاری انجام می شود.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه در چند روز گذشته به حدود 35 مدرسه که هر مدرسه به صورت تجمیعی هماهنگ شده بود، نیروی متخصص فرستادیم که دانش‌آموزان واکسینه شوند، افزود: هر مدرسه ظرفیت تزریق به هزار دانش‌آموز را داشت که این کار با موفقیت انجام شد.

او ادامه داد: همه پایگاه‌های اورژانس در بحث تزریق با کمک دانشگاه‌ها، مراقبت‌های بعد از تزریق واکسن آماده باش بودند که اگر زمانی اتفاقی افتاد افراد را سریعتر به بیمارستان منتقل کنیم.

میعادفر درباره میزان خشونت علیه نیروهای اورژانس گفت: چند وقت یکبار مشاهده می کنیم که تکنسین‌های ما آسیب دیده‌اند، به آن‌ها حمله شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. شرایط اقتصادی مردم آستانه تحمل آن‌ها را پائین آورده و ممکن است برای چنین موضوعاتی ما هم مقصر باشیم که نتوانستیم شرایط را ایجاد کنیم.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: باید به تکنسین‌ها توجه شود، امکانات آن‌ها افزایش پیدا کند و به روزتر شود.

او با بیان اینکه باید سرعت عمل اورژانس قوی‌تر شود، گفت: زمانی که اتفاقی می‌افتد، برای مددجو زمان دیر می‌گذرد چراکه اطرافیان و بیمار در استرس است و می‌خواهد به زودی خدمت دریافت کند. با اورژانس موتوری می‌تواند چنین اضطراب هایی کمتر شود.

میعادفر افزود: یکی از چالش‌های جدی اورژانس در تهران، موضوع نیروی انسانی است. زمان‌هایی است که پول و نیروی انسانی همزمان وجود ندارد اما در حال حاضر بیشتر مشکل ما کمبود نیروی انسانی این رشته در تهران است. همچنین هزینه زندگی در تهران بسیار زیاد است و نیروهای حاضر در شهرستان نمی توانند برای خدمت به تهران بیایند.

انتهای پیام/ 4