به گزارش برنا؛ به‎ مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام رادیو فرهنگ در مجله موسیقی ایل‌بانگ، جمعه ۲۳ مهرماه ، همراه با استاد ابوالفضل میرزا احمدی پیشکسوت تعزیه‎ خوانی و شبیه‎خوانی کشورمان، به بررسی آوازهای آیینی  و موسیقی تعزیه می‌پردازد.

استاد صادق چراغی آهنگساز و کارشناس مجری این برنامه درخصوص چرایی پرداختن ایل بانگ به اوازهای مذهبی گفت: برنامه «ایل بانگ» با توجه به این موضوع که موسیقی آیینی دارای تنوع بسیاری است و به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود و موسیقی آیینی و مذهبی در سوگ ائمه شاخص های محسوس تری دارد و بر همین اساس  به سراغ بررسی بخشی از  این سبک از موسیقی می‎رویم.

وی افزود: گفت‎وگو با استاد ابوالفضل میرزا احمدی فرصت بسیار مغتنمی است تا دربارۀ نقش موسیقی تعزیه و نمایش‌های شبیه‌خوانی سخن به میان بیاید؛ استاد میرزا احمدی با بیش از نیم‌قرن تلاش و تکاپوی خود در بسیاری از فستیوال‌ها و گردهمایی‌های مذهبی هنری در داخل و خارج از کشور به اجرای تعزیه و شبیه‌خوانی پرداخته و هنرمندی کارکشته و شناخته‌شده در این هنر آیینی است.

همچنین در این برنامه استاد «امیر مداح» پیشکسوت در آیین آواز، میهمان دیگر برنامه است که برای شنوندگان رادیو فرهنگ  آیین آواز اجرا می‎کند.

کوشش و دل‌مشغولی این مجموعه برنامه‌های موسیقایی رادیو فرهنگ پرداختن و درنگ در موسیقی ایرانی است، در این مجموعه برنامه‌های موسیقایی،‌ مرور نغمه‌ها و نواهای موسیقی ایرانی و گفت‎وگو و گزارش درباره هنرمندان موسیقی و فعالیت‌های این گرامیان جستار اصلی است.

برنامه «ایل بانگ» به تهیه‎کنندگی مجید میرزایی و اجرای کارشناسی صادق چراغی، جمعه ساعت ۱۹:۳۰مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.